Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Huff.... DET er irriterende! Som om vi ikke er god nok. Vi venter gutt nr 3. Hun har ingen andre barnebarn enda. Hun presterte å si her en dag at vi må jo få et 4. barn, vi må jo få ei jente! Jeg sa: "Det er din sønn som ikke klarer å lage jenter, det er mannen som bestemmer kjønnet vet du" (sa det på tull) Hun: Jamen neste gang blir det nok jente... det hadde vært så gøy! Og vi som er fornøyd med vårt trekløver. Jajja. Merker hun ikke bryr seg no særlig over vår lille i magen, og jeg er skuffet. OG vi skal ikke ha fler!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Du må bare ikke bry deg. Er jo rett og slett barnslig av henne å oppføre seg sånn! Har hun ingen døtre selv? Kanskje derfor hun er så oppsatt på å få ei jente?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Joda, hun har en datter... Ser for meg at hun glemmer guttene mine hvis datteren får ei jente en gang i fremtiden. Vanskelig å ikke bry seg, når det er så stort fokus på kjønn Prøver å ikke bry meg, men jammen ikke lett! HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Nei, skjønner det:-) Det er liksom forventet at alle mødre automatisk skal ønske seg en datter også. Kan det være sånn hun tenker tror du? At hun unner DEG opplevelsen av å få ei jente, og så ser hun ikke at du ikke tenker på samme måte som henne? Kroglete forklart kanskje, men det kan jo være hun ikke er skuffet, bare ønsker så inderlig for DIN del, at du fikk ei jente også..?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Mine svigerforeldre ble skuffet da vi ventet gutt nr tre også. De har nemlig bare en sønn og kommer ikke til å få noen flere barnebarn. Men du, jeg skal love deg det at de kommer til å elske han når han blir født:-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Ja, får da håpe at han blir tatt godt imot. Svigerfar gleder seg han! Hun kunne nok tenkt seg å strikket kjoler og kjøpt flotte rosa blondeklær. Jeg er fornøyd jeg! Har to venner som har fått barn med misdannelser, så takke meg til et friskt sistebarn! Klart det hadde vært gøy å prøvd ei jente, men man kan ikke grave seg ned i skuffelsen pga at det kommer en gutt til?! (Slik som hun gjør) Hadde ikke trodd dette om henne, men dette er det verste hun noen gang har sagt/gjort! HI
Super-Mish Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Da hadde jeg sagt at hun fikk lage seg ei jente sjøl. (Med mindre hun er enke etter en tragisk hendelse e.l., du skjønner hva jeg mener.)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Det hadde jeg ikke sagt Super-Mish. Hadde bare hevet meg over det, og heller forklart henne på en saklig måte at det faktisk er sårende med sånne kommentarer. At du er fornøyd over å ha fått 3 velskapte barn. Det er tross alt DET som er viktigst. Hun burde jo fatte poenget da?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 svigermor ønsket seg også pikebarnebarn, men det ble bare gutter. Da hun sa hun håpet på jente, svarte jeg at kjønn ikke har noe å si. For alt vi vet kan vi få en jente som bare liker traktorer og tøffe gutteklær, eller vi kan få en gutt som vil kle seg i kjoler. Besteforeldrene elsker guttene nå da. Lov å ønske noe, de blir nok glad i barna uansett
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Hei HI! Ikke lett det der. Jeg fikk gutt nr 3 for 1 mnd siden og opplevde dette gjennom hele svangerskapet (ikke fra svigermor riktig nok) men fra alle andre. Og da mener jeg alle. Vi sa etter ultralyd til de som spurdte at det var en gutt til og fikk bare reaksjoner som; jaja bare det er friskt, jaajaa blir jo glad i guttene og.., jaja blir et 4 barn da ! OSV OSV Virket som mange følte de måtte trøste oss for at det var gutt igjen, enkelte sa nesten kondolerer,bare med litt andre ord. Kun en eneste positiv kommentar gjennom hele svangerskapet kom fra en fjern slektning som sa; så kjekt med mange gutter!,- det blir stas!! Ble så glad hadde lyst å kaste meg rundt halsen på henne....... Jeg følte meg misslykka og at svangerskapet/babyen var lite interessant pga kjønn!! Hadde vi hatt en av hver fra før hadde vi jo fått helt andre reaksjoner. Dette ødela mye av gleden av svangerskapet for meg, følte nesten en slags sorg pga av andres reaksjoner. Følte alle syntes synd på oss.. Selv syntes jeg det var helt ok med en gutt til. Vi har hatt et tillfelle i familien der babyen pga hjertefeil døde etter fødsel - det fikk meg til å kun ønske et velskapt/friskt barn og det med kjønn blir ikke vesentlig. Lykke til!! Skal se du får en skjønn hjerteknuser som smelter hjertet til både svigermor og alle andre :-) Jeg har nå 3 herlige gutter og ville ikke byttet noen av de i en jente ;-) PS Prøv å ignorer andres kommentarer! Kanskje et godt råd å ikke fortelle kjønn slik at du unngår "medlidenheten" før gutten er født.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Ville gitt svigermor en kort men tydelig beskjed om hva du synes om hennes uttalelser.. Så forholde seg litt reservert til henne en periode.. Jeg vet ikke om det er vondskap eller dumskap - men uansett er det bra for din del og hennes, at du markerer deg!! Lykke til med gull nr 3 :-) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå