Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Dere som har født før.. Hvor lang tid tok det før dere turte å ha sex igjen? Og når dere først hadde sex igjen.. Gjorde det vondt? Evt litt vondt eller veldig vondt? Er 1 mnd siden fødsel, og har litt lyst å prøve å starte opp sexlivet igjen, men er livdredd for at det skal gjøre vondt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Det er vel sagt ca. seks uker, men da er det nok lagt inn litt ekstra slingringsmonn. Kan nok starte litt før. Det går som regel veldig bra! Ikke bekymre deg unødig, og det er jo bare å si fra til mannen om det ikke går, og så prøve igjen om en stund.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Alt skal vel være grodd til nå? Man river ikke opp noe hvis man prøver forsiktig?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Er renselsen over, så hadde jeg kastet meg i det så fort som mulig HI. Sier ikke at det er likt for alle, men; Jeg og samboeren startet opp igjen sexlivet når det var gått 3 uker, da var renselsen godt overstått (holdt på i 10 dager bare) og det var kun små ømt der jeg hadde sydd. Det var litt ubehagelig første gangen, men ikke vondt, og når vi kom inn i det igjen, var det herlig. Ei venninne av meg var så redd for smerter, så hun ville ikke ha sex igjen med det første, og når 8 mnd hadde gått, hadde de fortsatt ikke hatt sex, da var hun så vant til å bare være mor,at sex ikke var så viktig lenger, de gjenopptok sexen litt etter 8 månder, og hun mente det bare var for å være grei med samboeren sin, slippe han til av og til, så hun slapp maset hans. Får grøsninger jeg, er nok derfor jeg hoppet i det fortest mulig, til tross for resdelen for smerte, heller finne ut om det er vondt eller ikke, og heller stoppe opp om det ikke går, enn å vente i flere månder, til det ikke er mer enn maset fra samboeren som gjør at man har sex.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Herregud, 8 mnd?!! Det er nesten et år! Så trist at det har blitt sånn mellom dem. Da vil jeg si at det må være bedre at det gjør litt vondt i starten da, enn at det skal bli sånn.. :S HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Var det jeg tenkte når hun fortalte det også, synes det er trist, at redselen hennes gjorde det så unormalt for henne å ha sex. Men det er jo bare å prøve, om det gjør for vondt, så venter dere litt til og prøver igjen om en ukes tid.. Men et tips: Glidmidel! Om du så blir fuktig der nede, så kan det hende du ikke blir fuktig nok, å da blir det sårt og vondere enn det behøver
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Vi har bruk 3-5 uker, til renselsen var noenlunde over, før vi har hatt sex igjen. Er viktig å bruke kondom om man har sex før det er gått 6-7 uker pga infeksjonsfare. Jeg var redd det skulle være vondt første gangen, spesielt fordi jeg hadde sydd veldig, veldig mye innvendig, men det var ikke det minste vondt. Tror ikke du skal grue deg, bare bruk tid og forsøk å slappe av!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Glidemiddel. Okei, skal huske det! Vil ikke ha unødig vondt. Huff.. Tusen takk. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg er ikke HI, men lurer på noe av det samme. Mannen min er veldig *Kremt* velutrustet... (23cm) og jeg er livredd for at kan skade meg, siden jeg har revnet mange ganger uten at det er sydd der. Må jeg vente lengre da?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Vi begynte først fire måneder etter fødsel og... det var dritvondt et helt år etter fødsel... men jeg har venninner som ikke revnet eller ble klippet og som hadde super sex fra to måneder etter fødsel :-) dere må jo bare prøve dere frem :-) Glidekrem kan være et tips...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå