Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg fikk en liten gutt for 1 mnd siden. Og jeg har veldig lyst på to tette. Hvor lang tid ville DU latt det går før du hadde begynt å tenke på å prøve på nytt? Jeg tenker selvfølgelig ikke på å prøve på nytt nå med en gang, men sikkert om et par mnd. Var det tidlig?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Ja. Hva om babyen er syk, har kolikk og er vanskelig både her og der?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Han har kolikk. Det er ikke noe som varer i 1 år heller.. Det er over før neste unge kommer.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har 3 tette. Fikk de på 2 1/2 år. (ingen tvillinger) Synes det er kjempe greit! Vi er liksom så uavhengige av å være med andre hele tiden Kan reise uten at de må ha med andre osv. Og så er det jo så gøy å se hvor gøy de har det sammen Men nå har vi vært heldige og fått snille babyer og barn. Sikkert vanskligere å få til om de er veldig krevende.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Nå må du ikke glemme at det er ikke bare viljen det står på. Vi ville også ha to veldig tette, og kjørte på fra 4 uker av. endte med en avstand på 2 år og 3 mnd mellom 1 og 2. Så det er kroppen som til syvende og sist bestemmer det der.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Her er det 14 mnd alder forskjell. Det er tøft men mye kos. Og så får de så mye glede av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Så fint å se at det er flere enn meg som liker tanken på to tette! Evt 3.. Vet det kan ta tid å bli gravid. Kommer sikkert ikke til å stresse med det heller, med mange el-tester og kjerringråd. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Nest baby tenkte jeg på...Min nr 2 skrek i 6 mnd. Pluss at det var og er en hel rekke vanskeligheter med ungen, f.eks: sover ikke, må bysses i ca 2 timer hver gang, må ligge på mamma hele tiden, har skjevheter i nakken(kiss) og derfor spiser han dårlig/skriker osv osv.
Ugl@ Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Ammer man så vil nok kroppen selv begrense den muligheten så lenge man fullammer i hvertfall, i de fleste tilfeller, finnes unntak. Vi kuttet prevensjon da jenta vår var 4mnd, ammet fortsatt og lot kroppen selv styre det, ble gravid da hun var 10mnd, det var travlet i starten med en krevende baby og ei som trengte endel hjelp, stell og ikke minst mye påpass i en alder der de er veldig utforskende, føler jeg ikke fikk nytt spedbarnstida med minstebarnet like mye som med de andre to. Så i forhold til spedbarnstiden er det best med stor aldersforkjell er min erfaring, men senere er det supert med to tette, de har mye glede, men man må holde ut den tøffe tiden der man løper rundt med en hylende eller dinglende etter puppen mens storebror/søster skal utforske alt tenkelig i hus og heim. Skaff i så fall barnelås på alt, kutt ut alt av duker, løpere, rydd bort potteplanter og det som er hvis du vil kunne sitte på ræva i 5minutter mellom slagene ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Du må også tenke på at kroppen ikke får mulighet til å restaurere seg. Ei venninne av meg ble uplanlagt gravid da datteren hennes bare var 6 mnd (mens hun gikk på Cerazette), og hun er nå så godt som lenket til stolen grunnet smertefull bekkenløsning, kvalme og intens hodepine. I tillegg må hun være oppe med datteren sin som skriker fra kl 23-05 minst èn natt i uka, og som akkurat har begynt å gå. Løper rundt og river ned alt, og har ikke peiling på hva Ja, Nei, eller Vent betyr... Så det blir ikke noe kos hverken for deg, mannen eller barna, men om noen år, når de er større, så kommer de til å ha mye glede av hverandre. Men de har ikke MER glede av hverandre om det er ett år eller halvannet år imellom, så hvorfor utsette deg selv og familien for noe så unødvendig brutalt Og du aner ikke hva du får.. det kan være tvillinger, det kan være barn med Downs syndrom eller lignende. Jeg kommer til å ha 2-3 år mellom mine barn da jeg vil gi hver og en min fulle oppmerksomhet, og mulighet til å være baby. Og å ha overskudd til å ha et godt ekteskap også. Ikke bare drive med brannslukking i 3-4 år for å få den "fæle spedbarnstida" overstått.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 At neste unge kan bli syk kan vel være tøft nok uansett om man har en ganske liten en fra før. Det er en sjanse man er nødt til å ta når man skal få barn i utgangspunktet. Og at noen synes at det er teit å få to tette, er ikke noe å bry seg om. Folk får jo tvillinger! - Og mer enn det!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Var selv svært dårlig med nr tre, jeg lurer på om det kan ha en sammenheng med at jeg fikk to tette, ikke umulig. Men det er mange pluss og minus, så folk får sev vurdere og veie disse opp imot hverandre. Jeg hadde uansett ikke valgt noe anneledes nå når jeg ser døtrene mine sammen, de har det utrolig kjekt sammen, kjeder seg skjeldent siden det alltid er noen å leke med.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 http://www.kvinneguiden.no/artikler/-to_tette-_ikke_optimalt/29741
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #14 Skrevet 5. oktober 2011 Her blir det litt under 13 månder mellom mine Gleder meg stort til å se de vokse opp sammen, vet jo at det vil by på mye slitenhet osv. Men det er verdt det for meg, det er 14 mnd mellom min samboer og hans bror, og de har hatt glede av hverandre gjennom hele oppveksten, og enda de nå er 29 og 30 år, så er de så gode venner, er herlig å se det nære vennskapet de har Skalsies at vi ikke planla det da, det bare ble sånn, men hadde aldri skrekken for det, tok det med et smil, og gledet oss fra dag 1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #15 Skrevet 5. oktober 2011 Hei HI Vi har en som ble til på tredje prøverørsforsøket, så da temaet prevensjon kom opp etter fødsel bestemte jeg oss for at vi ikke skulle bruke noe, vi måtte la den lille sjansjen for at vi skulle bli gravid naturlig være der. Jeg var ganske så nervøs de første mnd må jeg tilstå, men da babyen var 7,5 mnd ble jeg gravid igjen Det var veldig kjekt Jeg kom meg ikke etter første fødsel, fødte med flere komplikasjoner og halebensbrudd, men formen er igrunn ikke så værst nå. Er litt sliten pga lav bt og hb, men det går bra. Kommer nestemann til termin, så blir det ca 1 år og 4 mnd mellom dem. Jeg ble litt nervøs da jeg så den positive testen, men nå gleder jeg meg og tenker at det skal gå bra. Vi tar det som det kommer, jeg er ikke bekymret for noe Men som det ble nevnt over, så kan det jo hende at det tar sin tid og bli gravid også, så hadde jeg ønsket to på rappen ville jeg prøvd fra babyen var ca 6 mnd, så lenge formen var bra. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå