Gå til innhold

Tips til tema for bacheloroppgave i vernepleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal til våren skrive bacheloroppgave med to andre jenter, men vi aaaner ikke hva vi skal skrive om. Det er jo så mye som er interessant!

Er det noen av dere der ute som har noen tips?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva syntes dere var mest spennende i studiet da? Jeg skrev om rusrelaterte psykoser. Fordi dette er et tema som interesserer meg. Dere må jo vite hva som fenget dere og jobbe ut ifra det.

Skrevet

Hei!

Vi skrev om "Bruk av tegnøkonomi i et multiple baseline design for å påvirke regelfølging". Var på skole. valgte ut tre målatferder, forsterket ønsket atferd og belønnet og visualiserte dette i form av tegnøkonomi. Registrering og frekvensdata ble registrert i ulike baselinedata først, og deretter skjematisk fremstilt i et multiple baseline.

Det var veldig spennende og vi skal publisere artikkelen nå i ettertid med hjelp fra høyskolen.

Andre ting dere kan skrive om er: f.eks aktivitetsnivå ved sykehjem, evt. utbedre dette, bruk av ulike metoder for å redusere skulking, andre metodiske tilnærminger for å utfade skolenekt, mobbing, dere kan jobbe innen rus\psykiatri ( hva mener de om etterven, hvor mange kommer tilbake i jobb etc. ).

Masse lykke til!

Skrevet

Takk for gode svar!

Vi er tre jenter/damer som skal skrive sammen og vi har jo forskjellige interessefelt. Dobbeltdiagnoser er noe vi alle synes virker spennende, men vi har også snakket løst om å skrive om ADHD-problematikken i skole.

Takk, igjen, for gode svar! :)

Skrevet

Glemte å si:

Dere kan jo også legge dere ut på "anbud". Vi ønsket primært å være på skole, for å fronte vernepleierens allsidige feltområde, og sendte ut mail til skolekontoret, som forhørte seg med ulike skoler. Det måtte selvsagt ligge noe problematikk der. Uhensiktsmessig å være i en klasse alt fungerer.

Det var flere skoler som ønsket oss, og vi ble valgt ut til en av skolene.

Skrevet

Oj, det hørtes jo kjempeflott ut! Skole er absolutt noe vi kunne tenkt oss - da også siden vi tenker fremtidig jobb osv.

Var dere da på skole i praksis 3 og 4?

Du sier at det må foreligge en form for problematikk der - spesifiserte dere hva slags problematikk dere ville ha?

Skrevet

Hørtes spennende ut!

Tilrettelegging for elever med ADHD er veldig varierende på de ulike skolene. Jeg mener at med tilstrekkelig tilrettelegging er svært viktig for deres mestring av skolehverdagen.

Spennende, absolutt!

Lykke til!

Skrevet

Vi var 4 stk. Veldig spennende!

Vi ønsket å jobbe med problematferd både på individ men også gruppenivå. Vi jobbet mye i "kulissene", men oppgaven vår gikk primært ut på hele klassen, tre ulike tiltak i et N=1 design, men alle med samme overordnet mål.

Skole anbefales på det sterkeste:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...