Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Nå har jeg nettopp gått igjennom hvor mye jeg handlet for i mat / hygiene produkter i sept. ( Da regne jeg med toalettpapir, bind, sjampoo / dusj ol ) Vi er 1 voksen og 1 barn på 7 år. Så vi to brukte kr 3966,- !!!! Dette synes jeg var mye, her må det en skikkelig holdningsendring til - hvor mye bruker dere pr mnd ? Håper på mange svar
3 nøtter til Askepott Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Rundt 7000 kr i mnd, 2 voksne og 1 baby som drikker mme og spiser grøt og litt middagsglass.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Vi er en familie på to voksne og 2 barn og bruker ca 7000 kr i mnd på mat og hygieneprodukter. da er vaskemiddel også tatt med. vi kan bruke mindre om vi handler mer organisert da. noe jeg tror vi må begynne med.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Hygieneprodukter er svindyrt, og da snakker jeg om produkter kjøpt i dagligvarebutikk. Prøver å fordele innkjøpene av tannbørster, dopapir, tanntråd, såpe, q-tip, bind o.l, ellers får man jo bakoversveis i kassa
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Vi bruker 6000-7000 pr måned i dagligvarebutikk, altså inkl toalettpapir, rengjøring, såpe, shampo, bleier osv. 2 voksne og 2 barn under fem år.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Vi er 2 voksne, 3 barn i alder 4år, 6år og 13åring som faktisk spiser minst like mye som oss voksne, dusjer mer og bruker enorme mengder hyigene produkter, bruker vel ca 10000 i mnd på mat, husholdning, hygieneprodukter. Men nå er det faktisk rimeligere å handle for en større familie enn en liten familie hvis man regner pr hode er min erfaring. Har selv vært alene med et barn, så det vet jeg. Når man er en voksen og et barn så kjøper man ikke de store "økonomi" pakningene med feks pålegg, kjøtt osv osv, rett og slett fordi man da ikke ser hensikten siden man da ikke rekker å spise det opp eller bruke det opp før det er dårlig. Siden vi vasker mye klær, har minst en til to oppvaskmaskiner for dag så kjøper jeg vaskemiddel, oppvakmiddel i storpakkninger, noe som da blir en brøkdel av prisen, handler også inn store mengder toalettpapir osv, har stor bil så jeg får med ganske mye når jeg storhandler. Pålegg som feks ost, kjøttpålegg osv kjøpes i store pakker, noe som er mye billigere enn å kjøpe de små pakkene. Derfor ligger vi som er over dobbelt så mange som dere og ligger bare så vidt over det dobbelte. Prøv å være mer bevist på hva du handler, kjøp storekvanta av ting du kan kjøpe større kvanta av, det er endel å spare der i det lange løp, men koster gjerne mer der og da.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Vi bruker rundt 6000,- og er 2 voksne og 1 barn på 8 år. Vi prøver å handle på fredager og bruker da rundt 1500,- hver gang.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Målet er 1500 i uka. Vi er 4 stk. Men stort sett blir det ca 2000 i uka på dagligvarer.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 HI her : tusen takk for alle svar - plukker opp alle gode tips
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Familie på 4 + en ekstra unge annenhver helg. 1000 kr i uka! (4000 i mnd..?)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 15.000 i mnd:( Hadde vi bare kuttet den jævla røyken, så hadde vi i det minste vært nede i 10.000
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Tja, 11 000 - 12 000 kr sist jeg regnet etter. Matprisene har jo økt en del siste året. 4000 kr for to personer synes jeg faktisk må til dersom man skal spise sunt og variert. Vi er seks personer, to voksne, to store barn som spiser mer enn voksene, og to små barn med normal apetitt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Vi er to voksene og et barn (8mnd) barnet har brukt mme siden fødsel, nå er det jo grøt og noen middagsglass av og til. Hvertfall, alt i alt bruker vi vel 3000 kroner, og da regnes det med alt. Vi er da flinke til å kjøpe sånne store økonomipakker med dopapir på europris feks, ogvi følger med i butikker på billig mat, som kjøttdeig på rema 1000, vi "hamstrer" en del kjøtt som er billig der, og fryser ned, så noen månder bruker vi kun penger på såper, grønnsaker, frukt, pålegg, melk ol. Jeg baker en del brød, rundstykker og baguetter selv, så vi sparer på det også. Har ikke den beste økonomien, så vi må spare det vi kan
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #14 Skrevet 5. oktober 2011 To voksne, ca 4000kr i måneden. Handler f.eks first price håndsåpe, kjøper store esker med vaskemiddel når vi er i sverige. Handler også store pakker med toalettpapir i sverige. Spiser ikke godteri, men drikker litt brus.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #15 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg er en voksen og ett barn på tre år.Jeg skulle prøve å legge av 1000 kr i uka til mat.1000 lappen er borte i dag ,så noe gjør jeg galt??der jeg sløser mest er helt klart mat.Et luksusdyr er jeg med mat.Og drar man til oslo feks da flyr penga fort.spiser ute kanskje en eller to ganger..uff
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #16 Skrevet 5. oktober 2011 Spiser dere aldri ute dere som lever så sparsommelig ?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #17 Skrevet 5. oktober 2011 To voksne (en gravid): ca 3500 kr/mnd.. Handler 1-2 ganger i uka, skriver ukemeny basert på tilbudsavisene. Passer på å kjøpe tannkrem og dopapir o.l. når det er på tilbud..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #18 Skrevet 5. oktober 2011 Ja nå når maten er blitt så dyr, så er vi vel oppe i ca 6000,- i mnd. 2 barn og 2 voksne.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #19 Skrevet 5. oktober 2011 Vi er 2 voksne, ei tennåringsjente og snart en baby. Vi spiser veldig sundt, og er opptatt av det. her går det fort 5-6tusen pr mnd i mat og hygiene produkter. (har ikke begynt å kjøpe inn bleier ennå!) Mye frukt og grønnsaker blir fort veldig dyrt. Min erfaring er at til sunnere vi spiser, til dyrere blir det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå