Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Jeg har egentlig ikke behov for å være anonym, men det skjer bare litt mer her inne, så tenkte kanskje det var lettere å få svar her enn på skravlesiden. Har så veldig lyst til å lage marengstopper/pikekyss, men jeg har ikke noe oppskrift. Er det noen av dere som kan anbefale meg en oppskrift som gir et godt resultat? Hørte at man bør bruke maizennamel og bringebæreddik, men jeg har ikke noen konkret oppskrift - noe som jeg tror er svært viktig for å få et godt resultat )
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Dette er min egen oppskrift da, men er bare fint å dele den med noen, jeg testet ut hva som gir smaken noe helt eget, noe som "beviser" at det er hjemmelaget. Blir knall gode Marengs - oppskrift Ingredienser: 4 eggehviter 2 dl sukker 2 ts hvitvinseddik Tilberedning: visp eggehvitene stive. tilsett sukker-en sje omgangen. Og tilsett der etter 2 ts hvitvinseddik, den fremhever smaken, og gir en litt egen smak. det skal bli så stift at man kan holde bollen oppned utenat ingen av røren faller ut. legges som små klatter på et bake pappir. stekes på 100 grader i ca 1 time. Du følger med om de er gjennomstekt, ved å stikke en tannpirker inn i en av marengsene på hjørnet av stekebrettet, når du hører det knaser litt når du stikker den inn, og den ikke fr noe av røret på seg, så er marengsene perfekt Husk å ha noenlunde lik str på alle toppene, ellers så ender du opp med at de minste er brent, eller de største fortsatt har "karamell" konsistens i midten, og da blir man fort kvalm skal jeg love deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå