Gå til innhold

Hva kler dere på barna deres ute nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ligger det på rundt 10 grader for tiden.. Sett noen har begynt med vinterjakkene alt, men ikke gjort det på mitt barn.. Er der på tide nå ?? 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en på 2 år, og synes det er kjempe vanskelig. Er så kaldt tidlig på dagen, men kan også bli ganske varmt på ettermiddagen.

Tok på henne vinterjakken en gang forrige uke, men det var rett og slett fordi det blåste helt forferdelig. Ellers har hun parkdressen sin i bhg, og tror de bruker denne på henne når hun leker ute.

Ellers har vi både strømpebukse og lue liggende i bhg, slik at de ansatte kan kle henne varmere hvis været skulle forandre seg veldig.

Skrevet

Bruker bare en vindtett jakke med fleece inni. Eller som regel bruker jeg en hel ulldress og skal hun leke så får hun høst dressen over, skal hun sitte i vogna tar jeg med dunposen og tar muligens av ulldressen. Kommer an på hvor mye det blåser. Begynner nok ikke med vinterjakke før det ligger rundt 5 grader eller mindre.

Jeg pleier å kjenne på meg selv og tenke hva ville jeg hatt på meg i denne situasjonen.

Skrevet

Takk for svar :) Har også liggende strømpebukse osv i bhg.. Men ikke parkdress. Virker som alle har på fleece eller tynn jakke, å regnbukse, siden det er litt sølete ute i bhg... Har høst jakke, strikket genser og fleece genser hengende i bhg, men virker som de tar på fleecen hver gang ...

Ut å kjøpe lue idag! :)

Skrevet

Her er det ganske midlt! 13-14 grader.

Klær kanskje litt for mye på dem?

Har ofte tynt undertøy av ull, og en tynn tunika/kjole. Ellers bare joggeklær eller bukse og genser.

Har ikke begynt med strømpebukse eller vinterjakke!

Har softshell jakker til dem, ellers bruker de mye regntøy med flecce under når de er ute nå.

Skrevet

Ullundertøy, tynt mellomlag og tynn ulljakke under vindtett dress eller regntøy. Ulljakka er grei å ta av midt på dagen hvis det blir for varmt.

Skrevet

Hun er foresten ute minst 8 timer hver dag.

Skrevet

Hadde på mi jente på 8 en litt tykkere vindjakke som også er vanntett. Tykkere støvler, vind-/regnbukse, lue, strikkagenser under jakka og strømpebukse under buksa. De er ute en time i langfri så det er viktig at de er godt og varmt kledd når de er ute så lenge i strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...