Gå til innhold

Krise ang betalt persmisjon, termin om 3 mnd...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, har havnet i en fæl situasjon med nav... Etter mange år i arbeidslivet kom jeg og arbeidsgiver fram til at jeg skulle avtre min stilling i Mai pga sykdom (ryggplager o.l..) Jeg sa opp selv fordi det så bedre ut på papiret. Fikk 8 uker karantenetid på dagpenger og mottok først dagpenger i begynnelsen av juli.

 

Fram til 6.september nå har jeg altså gått på dagpenger, f-o-m 6.sept ble jeg sykemeldt pga et risikosvangerskap. Men har fått avslag på sykepenger fordi legen min ikke kan dokumentere at jeg måtte slutte i arbeid pga sykdom... Jeg skjønner ingenting og har vært mye på nav de siste fjorten dagene, men ingen andre svar å få enn at jeg kan søke sosialhjelp?! Jeg har jo mottat dagpenger en periode og trodde da jeg hadde rett på sykepenger??

 

Har termin om 3 mnd og dette har jo tydeligvis ødelagt alt for at jeg skal få betalt permisjon... Har samboer som jobber, han får ikke permisjon med mindre jeg går ut i jobb 6 uker etter fødsel, noe som er uaktuelt... Å leve på 20.000 i mnd (samboers inntekt) ser jeg på som veldig usannsynlig :(

 

Hva gjør jeg? Noen som vet noenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...