Gå til innhold

Kjennes som symfysen min skal revne i to...HJELP!!


nyttårsprins

Anbefalte innlegg

Idag er jeg virkelig lei og frustrert. Etter en kort handletur på butikken tidligere idag, er jeg faktisk blitt helt handicappet. I uke 28!!! Virker som om jeg får svi i etterkant, hver gang jeg forsøker å gjøre noe som ikke innebærer å ligge...

 

Noen som har bekkenløsningssmertene sine i symfysen som meg, og har gode råd til hva jeg kan gjøre for å lindre dette?

 

Foreløpig er det kun å ligge horisontalt som er smertefritt, og jeg føler meg totalt ubrukelig.

Hadde virkelig lyst til å nyte dette svangerskapet, siden vi har jobbet for dette i så mange år, og nå blir jeg bare så forferdelig skuffet over at kroppen min tydeligvis ikke takler helt å gå gravid. Føler meg totalt mislykket...

 

Forrige svangerskap var for 9 år siden, og da var ikke smertene like intense som nå. Fatter bare ikke hvordan jeg skal klare å holde ut det siste trimesteret slik som det er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off føler det veldig som deg ;/ det er utrolig tøft.

 

Det eneste jeg får til som lindrer litt er elipsemaskin. Så lenge jeg går på den kjenner jeg ikke smerte, men så fort jeg går vanlig gjør det vondt igjen. Jeg har trent på elipsemaskin ca 30 min 4-5 ganger i uken de siste to mnd. Nå er jeg 9 mnd på vei. I tillegg trener jeg musklene rundt bekkenet. Fått øvelser av fysio. Jeg klarer ikke så fryktelig mye mer enn dette i løpet av en dag, resten av dagen tilbringes på sofaen. Men trening gjør veldig mye med psyken min. Jeg er samme hva mer eller mindre sengeliggende, så å få den timen på helsestudio hjelper meg veldig.

 

I tillegg til psyken min håper jeg og tror jeg denne treningen vil gi en god effekt etter fødsel. Da jeg har fått trent opp muskelaturen rundt bekken.

 

Jeg har termin om en uke og er veldig spent på hvordan kroppen reagerer etter fødsel. Om bekkenet vil bli bedre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bekkenet, symfysen, i fyr og flammer.... :-P Eneste som lindrer er sofatjeneste... Og hvis jeg skal ut av senga så hender det at det hjelper med en sånn enkel øvelse; ligge på ryggen, knærne opp, samle beina, og så spre beina symetrisk ut på sidene - rolig, opp og ned noen ganger. Hjelper litt, så jeg klarer å stå på beina, men det brenner jo likevel da :) Nesten alt jeg gjør av fysisk aktivitet trigger bekkenet :( Fikk beskjed av fysio at jeg kunne bruke Ice-Pack for å lindre.. Så den er i fryseren nå og skal testes imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn i sist svangerskap. Sykemeldt fullt fra uke 23. Skikkelig kjipt og vanskelig å ikke miste motet. Det som holdt meg oppe var bading/trening i varmtvannsbasseng. Det kan virkelig anbefales! Jeg gikk på en treningsgruppe med folk som slet med andre ting. Det var meg og de andre gamle med hofteproblem..hehe...men det viktigste var å få være i varmt vann. Det var eneste gangen jeg ikke hadde vondt.

 

Og så bør du finne noe du kan gjøre mens du ligger i horisontalen. Liker du å strikke, hekle, scrapbook, lage fotoalbum på dataen? Et eller annet. Jeg strikket, og da følte jeg ihvertfall at jeg fikk noe ut av det. :-)

 

Jeg er nå i uke 11 og har allerede begynt å kjenne det, både framme og i halebeinet, men skal gjøre alt for å utsette det lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hvordan var du etter fødselen?? Har store problemer med sumfysen og kjenner det gått i halebenet. Hadde det ganske tungt etter fødselen med nr 1. Klarte så vidt å gå :( He får oss å bader, hjelper.. Pluss fysio og Kiropraktor .

Jeg hadde det sånn i sist svangerskap. Sykemeldt fullt fra uke 23. Skikkelig kjipt og vanskelig å ikke miste motet. Det som holdt meg oppe var bading/trening i varmtvannsbasseng. Det kan virkelig anbefales! Jeg gikk på en treningsgruppe med folk som slet med andre ting. Det var meg og de andre gamle med hofteproblem..hehe...men det viktigste var å få være i varmt vann. Det var eneste gangen jeg ikke hadde vondt. Og så bør du finne noe du kan gjøre mens du ligger i horisontalen. Liker du å strikke, hekle, scrapbook, lage fotoalbum på dataen? Et eller annet. Jeg strikket, og da følte jeg ihvertfall at jeg fikk noe ut av det. :-) Jeg er nå i uke 11 og har allerede begynt å kjenne det, både framme og i halebeinet, men skal gjøre alt for å utsette det lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...