Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Om dere måtte velge en av delene? Trur dere antidepressiva fungerer bedre enn samtaleterapi?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Ville helt klart forsøkt uten medisiner først. Man blir lett avhengig av medisiner, og man blir vel også "flat" i humøret av antidepressiva?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg vet at med meg gjorde tabletter underverker:) Jeg snakket og snakket i årevis (ikke med profesjonelle, men venninner og familie, og kom liksom ingen vei:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 kommer ann på hva som er grunnen til problemet. men terapi er abselutt best. man får pratet ut om dette. funnet ut av hva problemet er, kansje også en løsning, da slipper man at dette dukker opp igjen med medisiner så demper man bare følsen, det tar en stund før det går over. og det kommer tilbake igjen som regel en gang igjen. og om ikke fler. avhenger av hva problemet er. jeg ville valgt terapi.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Ble ikke flat i humøret her i alle fall. Ble akkurat som den personen jeg var før jeg ble utsatt for overfallsvoldtekt. Jeg ble bare kvitt den enorme tristheten jeg slet med. Grinetoktene ble færre og langt i mellom. Jeg er ferdig med tablettene nå - men de var til stor hjelp i 3 år:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Hvilke sykdom er det snakk om da? Medisiner er ikke behandling, men symptombehandling på mange psykiske sykdommer. Hvis en har angst f.eks ville det ikke vært lurt å gått på medisiner, da det er lett å behandle med terapi. Hvis en er Schizofren med psykose bør en gå på medisiner.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Det var da veldig bastante uttalelser:) Jeg gikk på antidep i 3 år - etter en overfallsvoldtekt. Gikk 10 år uten å oppsøke annen hjelp enn å snakke med gode venninner om det. Gråtetoktene kom oftere og oftere, dalene ble dypere og dypere og jeg ble etterhvert diagnostisert med PTSD. Fikk tabletter som jeg gikk på i 3 år. De flatet ikke ut humøret, men gjorde at jeg ble kvitt de enorme dalene og reduserte gråtetoktene - og ble akkurat den samme personen som jeg var før alt dette skjedde. Jeg sluttet med de da jeg ble gravid for 3 år siden, og har ikke trengt tabletter siden. For meg ble det rett.. Jeg er ikke et terapimenneske:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Så nå at det var snakk om depresjon Må du velge mellom en av delene da? Jeg ville valg begge deler (prøvd kun terapi først). Jeg ville valgt psykomotorisk fysioterapi og sett om det hadde effekt, det finnes mange former for terapi også. 23:27
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 I noen tilfeller er man ikke "tilgjengelig" for terapi uten antidepressiva. Forskning viser at medikamenter har bedre umiddelbare resultater på alvorlige depresjoner, mens lette til moderate har like god og bedre effekt av samtaleterapi. Terapi eller medisin må sees i sammenheng med symptomtrykk.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Om man finner en type antidepressiva som fungerer, er det veldig greit. For meg fungerer det BRA. Har hatt angst i 15 år og etter jeg først prøvde "lykkepiller", ble alt bedre med en gang. Kan ikke beskrive forskjellen en gang.. Ikke er jeg flat til sinns heller Men det hjelper nok å prate ut om det.. med en dyktig terapeut vel og merke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå