Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg er vel dum da, for jeg har ikke riktig skjønt hvorfor det er så farlig om barnet har navlestreng rundt halsen. Mannen min ble født med sin rundt halsen, og jeg har forstått at dette er ganske vanlig. Jormor er rask til å fjerne den slik at barnet kan puste, men i magen må den vel være veldig stram dersom det skal utgjøre noen risiko for barnet?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Risikoen ligger vel i de gangene den er for kort eller det ikke blir oppdaget med en gang.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Ja, det tror jeg også. Min sønn ble født med navlestrngen rundt halsen, jordmor løsnet den bare raskt før han ble lagt opp til meg. Hun sa at det var ingen fare, de puster jo ikke i magen uansett!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Blodomløpet i navlestrengen kan minske.. oksygentilførselen kan stanse.. Jeg vet om et barn som døde i magen pga av dette.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ble tatt med keisersnitt pga jeg hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen og pulsen min forsvant.. så jo det er absolutt farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå