Gå til innhold

Huff.. Trenger hjelp! Sier mye stygt til barna mine:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn som krangler veldig mye og blir kjempesliten av det! Har også en som ikke har hukommelse og gjør at jeg må si ting 100 ganger. Blir oppgitt,sliten og lei meg. Kan sitte å hjelpe h*n med en prøve i 10 timer uten at noe synker inn. Og hender derfor at jeg kaller h*n drittunge evnt møkkaunge når det tipper over for meg. Jeg VET at det er galt. Men trenger virkelig hjelp. Blir så sliten og da bare kommer det.

Jeg er tydeligvis en skikkelig dårlig mor og har dårlig samvittighet 24/7 om jeg har sagt slike stygge ting til barna mine.

Noen som har sagt noe stygt til barna sine noen

Gang? Skal virkelig ta meg i sammen, for jeg vet at det ikke er bra for barna å høre sånt. Ødelegger jo ALT av selvtillit! Er skikkelig lei meg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du alene med barna dine? Kanskje kommunen har tilbud til aleneforeldre mht lekselesing etc?Bra du innser at det er et problem. Da er du allerede langt på vei. God klem :)

Skrevet

Vet du jeg, jeg skulle til å skrive et lignende innlegg her inne. Jeg har to små barn og de kan irritere vettet av meg. Er jeg opplagt og har energi så føler jeg meg som en fantastisk mor. Men når jeg har sovet dårlig, er trøtt og sliten så blir jeg kjempefort irrirtert. Istedet for å synes synd på barna mine når de gråter, så blir jeg bare kjempesur og irritert på dem. Har klart å holde meg i skinnet, men etter det ble to barn, så har jeg hatt vanskelig for å holde det inne.

Jeg blir så sint på meg selv. Når ungene er lagt og det endelig blir stilt og jeg for samlet krefter igjen, så har jeg så dårlig samvittighet. Føler meg helt forferdelig og lover å aldri være sånn igjen. Men så skjer det dessverre på nytt.

Jeg vil være en varm og omsorgsfull mamma døgnet rundt, uansett. Jeg vil ha tålmodighet av stål.

Finnes det teknikker slik at jeg kan øve meg på å bli bedre?

Skrevet

Takk for at du ikke halshugget meg:) Jeg er alene med alt av lekser,oppfølging osv så er ganske tøft til tider. H*n er til utredning via skolen da h*n har store konsentrasjonsproblemer. Jeg vet som sagt at det ikke blir bedre av at jeg sier sånne ting. Håper bare det ikke setter varige spor om jeg klarer å ta meg sammen og få hjelp til hvordan jeg skal håndtere dette. H*n er 10 år. Skal virkelig jobbe med meg selv for jeg ELSKER barna mine over alt på jord!

Skrevet

23.07 dette kunne vært skrevet av meg... Jeg er helt lik, og det hjelper faktisk å høre at det ikke bare er meg....

Skrevet

Anonym 23.07

Er akkurat slik jeg føler det også! Er så utrolig følt når jeg ikke klarer å styre meg da jeg blir utrolig sliten av og til. Mener det jo ikke,men skjønner jo at det klarer jo ikke ett barn å skjønne. Får også dårlig samvittighet og lover meg selv og aldri si stygge ting igjen,men desverre så har det røket noen ganger. Så med andre ord så har vi det litt likt . Tror vi rett og slett må lære oss å håndtere ting på en smartere måte så vi kan bli bedre mødre:)

Tar også gjerne imot noen tips til hvordan man kan håndtere ting annerledes:)

Skrevet

Men det må da finnes et sted dere kan ringe for å få råd og hjelp? Jeg har null erfaring m dette, men nekter å tro at det ikke finnes et støtteaparat av noe slag. Hva med å ringe Barnevernet? De jobber jo med så mye mer enn å "splitte" familier. Hilsen anonym nr en :)

Skrevet

Det her høres ut som meg også.. Jeg er alene med tre unger mellom to og ti år, og har to å følge opp på skola. Eldste har konsentrasjonsvansker med diagnose og må følges opp og mases på og dyttes i gang heeeele tiden. Og jeg blir så sint og lei meg og frustrert..har lyst til å banke hodet i veggen.. og ungene får høre noen gloser og skjellsord til stadighet. Og jeg blir såå lei meg over meg selv som gjør det. Er deprimert og dette gir meg så dårlig samvittighet at jeg bare blir verre. Vet det er jeg som har for dårlig tålmodighet, det er jeg som er for sliten, og vet at jeg aldri aldri burde la dette gå ut over ungene mine.. det at jeg ikke har det bra selv. Men det er ikke lett.. Ungene mine skulle hatt mer selvtillit istedet for å få høre at de ikke duger.. Feilen ligger bare hos meg, men det er ikke lett nei :(

Skrevet

Det er ihvertfall godt å vite at man ikke er alene om dette. Jeg tror faktisk veldig mange mødre har det slik og at det faktisk er menneskelig. Saken er vel det at det såpass tabubelagt og man er redd for å bli dømt nord og ned.

Jeg tviler på at de færreste klarer å holde humøret oppe til 24/7 resten av livet. Jeg tror vi alle må innse at det er menneskelig , og at vi alle har forskjellig tålmodighet. Likevel så ønsker man å bedre seg på visse områder.

hilsen 23:07

Skrevet

Det er fint du erkjenner problemet og ser at det er galt, det er første steg på veien til å løse problemet.

Men du må bare rett og slett slutte! Du ødelegger barna dine om du sier stygge ting til dem.

Det er faktisk ikke så normalt som det kan virke ut fra svarene du har fått, det å si stygge ting til barna sine.

Hva sier du forresten? Dum, stygg, etc?

Skrevet

Hun sier jo faktisk at hun vil slutte, så hvorfor skulle du gi henne et så opplagt råd?

Jeg mente forresten ikke å si at det er normalt å si stygge ting til barna sine, jeg mener at det er normalt at man er trøtt og sliten og dermed ikke alltid har like god tålmodighet og overskudd til å alltid være blid foran barna. Jeg tror noen greier det, men de aller fleste blir sure eller irriterte på barna sine fra tid til annen. Også gjelder det å finne den rette metoden å takle dette på da, og der er det jo mange som blemmer. Sier ikke at alt er normalt.

hilsen anonym 23:07

Skrevet

Kjære deg, dette er jo ikke enkelt. Jeg føler med deg, og jeg tror du kan snakke med legen om dette. Du trenger ikke fortelle hva du sier, men si at du er deprimert og du trenger noen å snakke med.

Jeg har vokst opp med foreldre som sa stygge ting, og jeg har dårlig selvfølelse og har gått til psykolog lenge. Det er ikke dette du vil høre, men kanskje det motiverer deg til å ta et skritt videre for å få hjelp! :)

Når jeg tenker tilbake så skulle ønske at de sa unnskyld og at de forklarte at det IKKE var min feil. Så snakk med barna dine, at du ofte blir så irritert, men at det ligger inne i deg, og at du egentlig ikke mener det. Og at det er ikke sånn virkeligheten er. Og at kanskje de kan hjelpe deg også, si at Mamma, nå må du ikke si det.... Nei jeg vet ikke, men jeg føler at jeg hadde hatt det bedre i dag, om mine foreldre hadde sagt noe sånt...

Jeg kan også blir utrolig irrittert, da går jeg ut av situasjonen, setter meg på do, puster og roer meg ned, Kikker meg selv i speilet, smiler og sier at jeg prøver en gang til :)

lykke til :)

Skrevet

du må be om hjelp, dette er jo ikke bra for barna dine. Den eneste som kan gjøre noe med dette, er DU!

Det er ditt ansvar at du ikke kommer dit hvor du blir så oppgitt, det er ditt ansvar å be om hjelp, det er ditt ansvar at barna dine skal ha det bra!!!

Skrevet

Som sagt i innlegget så hender det at jeg sier drittunge og møkkaunge. Jeg har ALDRI sagt at de er stygge eller lignende. Men selvfølgelig så er ikke drittunge noe bedre å si:(. skal skjerpe meg og om det ikke går skal jeg ta kontakt med noen å få hjelp.

Vet at det å være utslitt ikke er noen unnskyldnig:(

Hi

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...