Gå til innhold

Tidlig ultralyd. Er det innvendig eller utvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrekken for innvendige ting........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok i uke 8....utvendig:)

Skrevet

Jeg tok innvendig i uke 12.

Du er gravid, Hi. Bare å venne seg til "innvendige ting" med en gang.

Skrevet

Har fått begge deler i uke 9/10

Skrevet

Det er innvendig:)

Jeg har også hatt litt skrekken for innvendige undersøkelser, men det som hjalp meg, var å bestille undersøkelsene på privat-klinikker (f.eks. majorstua klinikken) der de er vant til slike undersøkelser og veldig flinke:)

Ble veldig beroligget etter undersøkelsene der ja:)

Jeg gikk på innvendig ultralyd i uke 6, 8 og 12.. og på utvendig ultralyd i uke 18 og 26:)

Lykke til da:)

Skrevet

Jeg fikk utvendig i uke 12.

Skrevet

Hadde utvendig i uke 8, så alt veldig bra. Dersom man har mye fettpå magen er det vanskelig å se noe så tidlig, så da foretrekker legene innvendig.

Jeg er ikke spes tynn, har en liten bilring på magen, men legen så fint likevel. Han sa han kunne se bedre innvendig, men han sa han fikk med seg det som var verdt å se likevel.

Skrevet

Kommer helt an på utstyret til legen og hvordan livmora di ligger, og om du har mye magefett eller ikke. Har hatt pasienter hos oss der det har funka med utvendig helt ned til uke 7 + noen dager. Noen ganger må man ta innvendig opp til uke 12 +.

Skrevet

Jeg skulle vært i uke 14 og fikk innvendig ul. Men da skulle de sjekke en blødning, så sikkert derfor det var innvendig.

Det går bra uansett hva du får, HI:) Kjenner godt til den skrekken, men den måtte jeg pent legge på hylla da det ble mye "innvendige ting" etter ultralyden. Og sant som ei skriver over her; er en gravid, må en liksom bare venne seg til sånt. Sjøl om det ikke er noe særlig i starten.

Lykke til:)

Skrevet

Innvendig i uke 7. Har du to i magen blir det mange ganger med innvendig uktralyd.

Jeg hadde innvendig fra uke 7 til 34. Skulle da kun ha utvendig til uke 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...