Gå til innhold

Erfaringer...har du fått samme beskjed eller vært igjennom en igangsatt fødsel??


♥tosmåtroll♥

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed av jordmor at jeg hade 2-3 cm åpning, men fortsatt litt lang livmorhals så hun trodde ikke jeg ville komme i fødsel før jeg evnt blir igangsatt om en ukes tid på sykehuset. Kan ikke livmorhalsen flates ut av seg selv, eller er det sant som hun sier? Har fødselsangt etter hard 1 gang fødsel, og kjenner at dette med å bli satt igang er skummelt. Er veldig redd for at fødsel ikke skal komme skikkelig igang osv, og at jeg skal få panikk og jobbe imot. Er det noen isåfall noen bedre måte å bli satt igang på en andre?

 

Hvordan gikk din fødsel som igangsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har tre fødsler bak meg. De to første var veldig kjappe og gikk igang av seg selv. Ved den tredje ble jeg satt i gang en dag over termin siden jeg har lang vei til sykehuset og trolig ikke ville rukket frem.

jeg hadde fire cm åpning med ikke helt utflatet livmorhals, litt som du beskriver hos deg selv.

En lege tok vannet mitt og etter to timer var fødselen over. Dette var den desidert tyngste fødselen. Kjapp men utrolig vond. Jeg tror kanskje det ville gått litt lettere dersom den satte i gang naturlig, men kan selvølgelig ikke vite det sikkert..

Livmorhalsen kan vel flate ut av seg selv etter hvert som en modnes -det trodde jeg iallefall...

Masse masse lykke til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble igangsatt med nr.2

 

Det gikk veldig fint, tok omtrentlig 6 timer.

Riene kom oftere enn da jeg ikke ble igangsatt, så alt gikk liksom litt raskere. Dermed litt mindre tid i mellom til å puste skikkelig ut, men samtidig hadde jeg bedre energi på pressriene siden det gikk så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan flate seg ut selv, men hun vet sikkert hva hun snakker om. Selv om de uansett aldri kan si noe sikkert. Jeg ble satt i gang, men jeg var nesten helt flatet ut, hadde en kjempefin fødsel. Dette var med nr. 2, første gangen var det et mareritt, så jeg sitter igjen med en utrolig god opplevelse etter siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble igangsatt med modningstabelett. Fikk en tablett kl 12 på dagen, resten gikk av seg selv. Riene begynte vel å komme i 19-tida på kvelden. Jeg fødte halv sju neste morgen. Syns det gikk helt greit. Vondt var det, men jeg hadde en fin opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt i gang etter 3 døgn med konstante maserier. Hadde ca 2 cm åpning i flere uker før dette. Ble også strippet en ukes tid før uten at det hjalp stort ;-)

 

Det tok 3,5 time fra de koblet meg på drypp til han var ute. Inkl vakuum (han kom på tvers med skallen). For meg var ikke intensiteten av fødselen det verste, selv om det var smerter jeg aldri noen gang har kjent maken til. Det verste var de tre dagene før. Å ikke få sove og knapt spise i så lang tid gjør noe med hodet ;-)

 

Igangsatte fødselr har vel en tendens til å være mer intense enn de som kommer i gang av seg selv, men jeg tror det er overdrevet at de er så "jævlige". Kroppen din har ogås allerede vært gjennom en fødsel, og da sier de at det går mye mer på "autopilot". Kroppen vet hva den skal gjøre.

 

Jeg har ingenting imot å bli satt i gang igjen. Heller det enn å gå i nesten 4 døgn uten progresjon en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan alvorli talt ikke fordra jordmødre og leger som sier sånt.

Ingen vet om ting starter av seg selv hos deg nå og livmorhalsen flater seg ut..!

 

Jeg fikk beskjed om at ikke trengte å være bekymra da jeg hadde små kynnere,for livmorhalsen var 5cm og det skulle MYE smerter til for at den ble redusert..

Plutselig var den 3,6cm. Uten smerter.. Så var den 2,3cm uten smerter. 2 dager etter den ble målt til 3,6cm. Det var i uke 35.

 

Selv om livmorhalsen ikke var utflata,så betyr ikke det at du må settes igang. Kan hende det starter selv.

 

Masse lykke til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for mange erfaringer jenter! Håper virkelig den starter av seg selv snart, utrolig kjedelig å gå så lenge å vente når en gruer seg så. Men så går det kansje greit selv om jeg blir igangsatt også...tenker det må jo være en fordel at kroppen har vært igjennom en fødsel før også da!

Jolene84: Ja, jeg synes faktisk ikke hun hadde trengt å si noe om det...gravide kvinner har MASSe hormoner som løper løpsk, og beskymer seg for ingenting...iallefall jeg! Håper hun tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, utrolig at de slenger ut sånne påstander. KAN være hun får rett, men slettes ikke sikkert, som du sier, Jolene84.

Jeg lå på sykehus, vannet var gått langt før tia, jeg fikk rier, og etter tre timer med rier (uten at de greide å stoppe de med drypp o.a. ), så ble det ks. Ingen tenkte på å undersøke meg en gang, før like før de skulle sette epidural... da var det full åpning og nevlestreng på vei ut.. katastrofesnitt altså... Så hvor fort ting går VET ingen,..Få timer før var jeg på innvendig ul, og livmorhalsen var laang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...