Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Har man ikke krav på betalte sykt barn dager? Eller får man det kun etter 3 mnd i jobb på samme arbplass selv om man er i et vikariat? Begynte å jobbe der den 1. aug og så på forrige lønnslipp at jeg var trekt for syktbarn dagene.. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Joda, men du må ha vært i jobb fire uker før fraværet (dvs sykt barn dagene)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Trodde ikke man hadde krav på sykt barn dager når man ikke er fast ansatt?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Det er ingen opptjeningstid på sykt barn dager, slik som ved egenmelding og eget sykefravær med legeerklæring, så arbeidsgiver kan ikke trekke deg i lønn for dagene du har vært hjemme med sykt barn så lenge en har opparbeidet seg rettigheter hos Folketrygden fra sin gamle jobb.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Selvfølgelig har man krav på sykt barn dager selv om man ikke er fast ansatt! I min kommune får man ikke fast lærerstilling før det har gått gjennomsnittlig 5 år, og læreryrket er ikke det eneste hvor det er langt mellom de faste stillingene. Man må da få lov til å ha syke barn likevel. Jeg jobber i en bhg påp 1 års engasjement, og fikk sykt barn 3 uker etter jeg startet. Jeg fikk betalt for denne dagen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Noen arbeidsgiver gir sykt barn dager med lønn fra 1. arbeidsdag, men det er et valg de tar (vanlig i staten blant annet). Alle har krav på sykt barn dager, fast ansatt eller vikar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå