Gå til innhold

Hvis man har et års vikariat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man ikke krav på betalte sykt barn dager? Eller får man det kun etter 3 mnd i jobb på samme arbplass selv om man er i et vikariat?

Begynte å jobbe der den 1. aug og så på forrige lønnslipp at jeg var trekt for syktbarn dagene..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, men du må ha vært i jobb fire uker før fraværet (dvs sykt barn dagene)

Skrevet

Trodde ikke man hadde krav på sykt barn dager når man ikke er fast ansatt?

Skrevet

Det er ingen opptjeningstid på sykt barn dager, slik som ved egenmelding og eget sykefravær med legeerklæring, så arbeidsgiver kan ikke trekke deg i lønn for dagene du har vært hjemme med sykt barn så lenge en har opparbeidet seg rettigheter hos Folketrygden fra sin gamle jobb.

Skrevet

Selvfølgelig har man det.

Skrevet

Selvfølgelig har man krav på sykt barn dager selv om man ikke er fast ansatt! I min kommune får man ikke fast lærerstilling før det har gått gjennomsnittlig 5 år, og læreryrket er ikke det eneste hvor det er langt mellom de faste stillingene. Man må da få lov til å ha syke barn likevel.

Jeg jobber i en bhg påp 1 års engasjement, og fikk sykt barn 3 uker etter jeg startet. Jeg fikk betalt for denne dagen.

Skrevet

Noen arbeidsgiver gir sykt barn dager med lønn fra 1. arbeidsdag, men det er et valg de tar (vanlig i staten blant annet). Alle har krav på sykt barn dager, fast ansatt eller vikar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...