Gå til innhold

inspirasjon til 50talls hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hus fra 50 tallet, eller vet om blogger eller andre inspirasjonsmuligheter?

Jeg har et slikt hus, og jeg aner ikke hvordan jeg kan gjøre det fint her... Hjelper selvfølgelig ikke noe med furumøblene her er heller da, men vet ikke helt hva jeg kal kjøpe heller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt hus er bygd i 1986, hehe. Men jeg er veldig glad i 50 talls stilen da ;)

Jeg tror nøkkelen er å blande litt moderne med litt retro.

Ha feks hvite/lyse vegger og velg spreke detaljer på veggene.

Velg noen nøkkel elementer som gjenspeiler stilen du liker og som kan passe huset ditt. Jeg har feks en tivoli lampe, teak skjenk fra 60 tallet og teak salongbord i stua. Ellers har jeg endel møbler fra Bolia. I valnøtt.

Hva er det du liker? rene linjer, fargerike detaljer eller loppestil?

Skrevet

jeg er nok fan av at det skal se bebodd ut, men gjerne noe minimalistisk. Problemet med min type hus er at der er drøssevis av dører og vinduer, så jeg har liksom få plasser å sette ting, ommøblering går ikke.

Skrevet

Hadde vært moro å se huset ditt :-)

har du vurdert å stenge noen av dørene?

Skrevet

skal tipse deg om jeg noen gang legger det ut på nett :-)

Ja, en dør har vi stengt av, en dør har vi gjemt. Da står vi igjen med bare tre dører i stua, en til gangen, en ut til verandaen og en ut til kjøkkenet. I tillegg er det fire vinduer. På kjøkkenet er det to vinduer, og to dører, trenger alt sammen. Kan ikke stenge vinduene, ettersom huset er veldig symmetrisk fra utsiden, det vil ikke se pent ut. Et lite påbygg gjør yttergang og et lite bad, så det har tre dører, en ut, en til badet og en til gangen. ytterdøra går til og med innover! Innerste gangen har dør til kjøkken, stue, bad og yttergang, trapp til loft og kjeller, og en gjemt dør til stua. Ingen vinduer, da det er midt i huset. Anyway, vi trenger de dørene som står igjen. I tillegg er der piper og ovner rundt omkring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...