Gå til innhold

Hvor lang tid brute dere før spiren satt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

først av alt:

 

Er det vanlig at folk spør hvor lenge dere prøvde før den satt? eller er det frekt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får dette spm ofte, fordi det er vel over to år siden jeg sa første gang at jeg ønsker meg barn.

Jeg ble gravid i sommer.

 

men det har sine grunner til at det tok så lang tid, men dette er nødvendigvis ikke noe jeg vil at alle skal vite.

 

Er så dårlig på å lyve, men tror jeg må finne på en historie.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den satt på første forsøk. Men jeg har aldri opplevd at noen har spurt (altså bortsett fra her inne, men det teller ikke;) og hadde noen spurt, bortsett fra nære venninner, så ville jeg ikke svart for jeg syns det er en på kanten til ganske frekk ting å spørre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den satt på 4 nmd, men mistet. Er nå i 5 pp og ikke gravid igjen.

Noen spurte hvor lang tid vi brukte, stort sett de som har klart det veldig fort selv (1 el 2 pp). Ikke alle som er like komfortable med å bli spurt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut spiralen i november, og er ennå ikke gravid :-( , ble gravid i mai og juli, men mistet da.

Samboeren er jobber borte og er kun hjemme annenhver mnd da, så blir jo ikke så mye "prøving".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste stedet jeg har fått spørsmålet er her inne på denne nettsiden. Jeg tar meg ikke nær av spørsmålet Om søsteren min eller en venninne hadde spurt om vi har prøvd lenge er det helt greit for meg, men ville kanskje blitt litt mer sjokkert om en nabo eller bekjent spurte..

 

Vi har vært heldige da, så kanskje derfor jeg overhodet ikke er sårbar når det gjelder dette.

 

Første satt 3 mnd etter at jeg sluttet på pilla.

Andre gangen rakk jeg ikke få mensen etter at jeg slutta med pilla før jeg testet positivt.

Tredje gangen tok det igjen 3 mnd fra jeg sluttet med pilla til jeg testet positivt.

Fjerde gangen prøvde vi ikke å bli gravid, men spiren kom helt uten å spørre om lov først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er gravid for 2 gang nå, aldri fått det spm. Begge ganger har vært "tilfeldige lykketreff", så ingen prøveperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tok 3mnd fra jeg sluttet med ppillen, men hadde ikke eggløsning før 3mnd, så egentlig så klaffa det på 1 forsøk. Vi brukt eggløsnings apparat, og det funka jo ;) Jeg er 35år så er fornøyd med at det virka så kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har spurt, og det tror jeg ikke er så vanlig å gjøre heller. Kan ikke huske å noen gang ha spurt noen andre om det. Vi prøvde i overkant av et halvt år, og så droppet vi å prøve en mnd fordi jeg ikke ville føde i tidsrommet jul-nyttår. Da havna vi til sengs likevel. Ikke for å prøve, men fordi vi elsker hverandre. Så ble det baby da likevel, men akkurat over nyttår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noen spørre om det. Eneste plassen er her inne og jeg synes det høres rart ut "spiren satt" ...ærlig talt.

 

Jeg prøver ikke, jeg blir bare gravid når jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal kjenne folk godt før man spør.. Vi brukte to dager denne gangen.. Forrige gang 3 pp, men de to første trodde jeg at man skulle ha sex etter eggløsning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff, skjønner det er kipt, men du behøver da ikke fortelle noe!

må jo har vært en påkjenning i seg selv å prøve så lenge...folk kan jo tenke sitt..det gjør jeg også hvis noen jeg kjenner tar lang tid før de blir gravide..men jeg er ikke frekk å spør!!

 

vi har 2 barn...ble uplanlagt gravid med nummer 1, nummer 2 satt på 2 forsøk....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd det, men det har vært et diskusjonstema med 2 nære venninner hvorav den ene som jeg, mistet første skuddet.

 

Tok vel 4 mnd før den første satt. Så etter ma tok det 6 mnd før det var noe eggslipp på gang igjen. Da satt den nok en gang og det ble et levende og friskt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene treff på første forsøk. Har aldri blitt spurt om hvor lenge vi prøvde, og kommer nok ikke til å svare på det om jeg blir spurt heller. Synes det er en privatsak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sånn ca 15 minutter med begge.

 

Syns det er ufattelig frekt å spørre hvor lang tid man prøvde?? Utrolig frekt å spørre om det var planlagt også. Noen eier ikke skam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 år etter pilleslutt med første. Med andre begynte jeg aldri med prevensjon, men det tok 2,5 år. Men jeg fullammet til 6 mnd og delammet til 1 år, så si 1,5 år fra ammeslutt da.

Mistet 2 ganger imellom der.

 

Har aldri fått det spørsmålet jeg da, annet enn fra bestevenninna mi, men vi snakker jo om sånt helt naturlig, så det er jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 6 mnd fra jeg sluttet med pillen:)

Er faktisk en del som har spurt om det,da gjerne andre som ønsker seg barn,eller leker med tanken...Synes det er helt greit jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok noko eg kunne komt på å spørre om, men ikkje viss dei fortsatt prøvde såklart, då d kan vere eit sårt tema. men det er jo ein ærlig sak og eit ærlig spørsmål. heilt naturlig å lure på kva ein kan forvente seg når ein sjølv begynner med prøvinga trur eg. syntes egentlig begge det er frekt om det blir spørt på ein spydig måte, som: hæ, prøve du enda? nåke som ikkje heilt fungere eller? sånn kan ein ikkje sei, men kjenner jo dei uten hemningar som nok hadde spørt sånn og:s

 

for å svare på det andre spørsmålet så har ikkje prøvinga starta enda, siden med begge er studentar og timinga ikkje er heilt ideel, men me har den holdninga at skjer d så skjer d, og då blir me kjempe glade + litt overraska=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...