Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg skal snart få mitt første barn, og har virkelig ikke peiling på hva jeg må regne inn ekstra i budsjettet mitt når den lille kommer. Planen er å kjøpe Libero-bleier. Hva bør jeg regne med i månedlige bleieutgifter det første året?? Hva koster en pakke med Liberobleier (kjøper på Kiwi regner jeg med, hvor man får hver fjerde gratis?) og hvor mange pakker sånn ca bruker man å måneden? Hva slags andre månedlige utgifter bør jeg regne med? Håper virkelig noen vil dele litt erfaringer med meg
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Ikke legg en plan om hvilke bleier du vil bruke, men prøv deg frem heller. Ikke alle som liker Libero, og på noen babyer funker andre bleier bedre. Kanskje bytter du mellom mange forskjellige i løpet av ungens bleietid, og kanskje må du ha et merke om dagen og et om natta, slik som her hos oss. Priser varierer litt fra butikk til butikk også, så sjekk prisene i den butikken du kommer til å handle i. Vi kjøper landlord hos rema, og jeg merker ikke at det koster noe engang. Hundrelapp eller noe i måneden? De som kom ut som best i test her på klikk.no sin siste test, var jo de to billigste. Coop og landlord. http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article578637.ece
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Bestill de gratis babypakkene du kan få. Har du en mann, så bestill i hans navn også. Dere får noen bleier til å starte med i de pakkene. (liberoklubb og rimipakken) hva vitus sin og apotek1 inneholder husker jeg ikke mer. Tror vi satt med flere str 1 libero og pampers bleier enn vi fikk brukt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 når ungen er nyfødt bruker du nok mer bleier enn etterhvert. Senere trenger du ca tre bleier i døgnet. Nå morgen, kveld og midt på dagen. Mat koster jo, om du bare ammer koster det ingenting, men etterhvert vil det komme utgifter til mme, grøt, middag osv. Strømregningen vil få en marginal økning, pga mer vask. Litt tøy vil den lille trenge jevnlig, jeg vet jo ikke hvor mye du kan arve.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 16:16 Barn bruker mer enn tre bleier i døgnet!!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 16:16 troller bare, tror jeg. Selvfølgelig bruker barn mer enn 3 bleier. 6 kan jeg gå med på, men det varierer jo veldig. Noen barn er engangsbæsjere, og andre bæsjer fem ganger på en dag. I tillegg kommer tissebleier i mellom. Og en om natten. Det er umulig å vite på forhand og kan variere veldig fra uke til annen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Bruker kanskje 30,- i mnd. på bleier
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 i begynnelsen ja, men ikke etterhvert. Jeg skiftet på mine tre ganger i døgnet, men lot de selvfølgelig ikke gå i bæsjebleier. De sov med en, bytta på morgenen, ny igjen på ettermiddagen, og ny igjen til kveldsstellet. Bleiene var ikke fulle, langt i fra våte, og ungene har aldri vært såre.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 sorry blingsa på en bleie, de trenger fire bleier selvfølgelig ;.) http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article699203.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå