Gå til innhold

Ble satt fram på 3d ul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han som tok ul'n satt meg fram seks dager. Vet man skal forholde seg til den ordinære ul terminen, men dette stemmer iforhold til min siste blødning før jeg ble gravid, selv om det ikke var heelt sikker. Har hatt en del ultralyder før den ordinære også, som også viste samme termin som jeg fikk på 3d. Skal jeg ta opp dette med legen min neste gang? Er så redd for å evt gå for lenge over, å at det noe kan gå galt.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette samme har skjedd med meg i de tre siste svangerskapene, men det har ikke hjulpet å påpeke det hos legen. Sykehuset her går kun ut ifra sin egen termin, selv om både privat gyno. og 3d har fått samme termin, gjerne 14 dager før ord.ul. Jeg har født henholdsvis 15, 24 og 11 dager før ord.ul-termin, men til 3d-termin, men det driter sykehuset i :(

Skrevet

Uff ja syns det blir for dumt nesten jeg, iallefall når du har fått såpass mange dager før den ord ul-terminen, de burde jo ta litt tak i det, når det er stor forskjell på terminene! 6 dager er kanskje ikke sååå mye, men alikevel liksom, hvis ikke fødselen starter av seg selv da,så kanskje jeg egentlig går nesten tre uker over terminen da? Skal iallefall ta det opp med legen min, når jeg er såpass sikker på at det er den terminen som stemmer?

Skrevet

grunnn er vel pga at etter ca uke 18 så vokser fostera ulikt..

Skrevet

ja jeg skjønner den, men er litt ekkelt å vite at man kanskje egentlig da går lengre enn det man egentlig skal over terminen, mye som kan skje tenker jeg? :S

Skrevet

Ja, f.eks, ift ord.ul termin skulle nr 3 vært prematur, han var "liksom" født i uke 36. Men han var 51 cm og veide 3500 gr. Jeg er da 157 cm høy nå og var ikke spesielt stor ved fødsel (ikke var bf spesielt stor ved fødsel heller). Hvis han ikke hadde kommet av seg selv så kunne jeg risikert å gå gravid i 5 uker til før jeg ville blitt satt igang, og ser med gru på hvor stor han ville vært da :(

Han som tok 3d ul sa at sykehuset måtte ha tatt feil, i følge hans termin så stemtedet med 4 dager, men sykehuset nektet å forandre terminen. takk gud for at babyen "ordnet opp" selv ;)

Hilsen meg over her ;)

Skrevet

De har ikke riktig utstyr på sykehusene, og derfor blir ikke alltid ul-terminen nøyaktig.

Terminen skal egentlig settes ut ifra hodeomkretsen på babyen i magen, men det er det ikke alle sykehus som har mulighet til å måle. De måler isteden avstand fra tinning til tinning, og det sier seg selv at beregningen av hodeomkretsen da vil bli forskjellig avhengig av babyens hodeform.

Synd, men sant.... Håper de snart investerer i nyere software på ultralydapparatene (for det må jo være der feilen ligger..?)

Skrevet

Spurte om detta på Dobbelttesten. Og det som blir nemna lenger her oppe at barne vokser ulikt til eldre det blir.

Skrevet

Sant at de vokser veldig forskjellig etter den ordinære ul.

På min 3D ul sa de at jeg var 14 dager lengre på vei og at babyen ville bli 4500 g.

Den ble født 5 dager over ordinær ul og veide 3300 g.

Legene og sykehuset går ut fra den ordinære for den er mest korrekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...