Gå til innhold

Råd i denne situasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ferd med å utdanne meg.

Om jeg blir boende her jeg bor nå etter utdannelsen, vil jeg kun kunne jobbe deltid grunnet barnepass, i hvert fall i en del år etter utdannelsen. Her jeg bor nå har jeg heller ikke mange venner og bekjente. Jeg liker meg her jeg bor, men er ensom. Gruer meg til den dagen når barna blir så store at de får mer egne liv. Barna har vokst opp her delvis og har sine venner her, men de er foreløpig relativt små (6 og 8)

Om jeg flytter tilbake der jeg kommer fra har jeg familie og venner på stedet. Da har jeg folk som kan stille opp om jeg skulle trenge det og jeg kan søke heltidsjobber, kjøpe leilighet kanskje osv. Dette vil si en tryggere framtid økonomisk. Jeg får også et tryggere sosialt med folk jeg har kjent lenge og som jeg vet jeg kan stole på. Men da flytter jeg barna vekk fra sin far (som foreløpig stiller litt halveis opp fordi han har behov for å være med på "livet"). Men det kan jo forandre seg innen jeg er ferdig med utdannelsen...og for barna er jo far viktig.

Hva ville du gjort....jeg blir helt dårlig av dette valget (som jeg ikke må ta nå, men jeg tenker på det hele tiden)?

Hadde det bare vært meg hadde jeg flyttet, men dette påvirker jo både barna og barnefaren i stor grad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan samværsordning har dere? Kan du flytte med barna?

Skrevet

noen ganger er man bare nødt til å slå et slag for fellesskapet.

selv om en evnt flytting vil påvirke barna dine endel så vil det være for alles beste i lengda.

men det er jo klart.... dersom du har litt sarte barn som kanskje ikke vil tåle en flytting så må man jo tenke seg litt ekstra godt om...

Snakker vi veldig langt unna eller?

Skrevet

HI

Vi har en samværsordning som innebærer at jeg har foreldreansvaret. Jeg tror innerst inne at far gjerne vil ha barna her, men han har ikke vært noen stor pådriver for å ha barna sine mer enn omtrent 48 timer pr. mnd, noen ganger litt mer. Denne helgen ringte han og sa at han kunne ta de fra fredag til søndag fordi han ikke hadde noe han skulle på fredagen. Men han er ikke totalt fraværende heller, men det blir litt sånn halvhjertet.

Det blir flytting tilbake til Norge (bor i Fr.rike nå) så det blir jo langt. Føler ikke at jeg kan gjøre dette mot barna, men samtidig så føler jeg at mitt eget liv ikke lenger er noe særlig.

Det kan jo være at ting forandrer seg innen jeg er ferdig med utdannelsen men om ikke så står jeg overfor dette valget.

Skrevet

Foreldreansvar har ingenting med samvær eller omsorg å gjøre.

Om du har fullt foreldreansvar og barna er norske statsborgere så kan du lovlig flytte med dem. Hvor lurt det er vet jeg ikke....

13:46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...