Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Hvis jeg har en fastlønn på 26.000 i mnd, men alltid har tjent mer, så lenge jeg har vært i jobben. Tjent rundt 30.000 hver mnd. Jobbet ekstra på nå siden jeg ble gravid, for å få utbetal mer i permisjonspenger. Men på nav sier de at jeg er heldig hvis saksbehandleren tar hensyn til det. At jeg kanskje bare får utbetalt av fastlønnen, hvis jeg gjør det, så er det krise. Da har vi egentlig ikke råd til den permisjonsgraden vi valgte :/ Noen som vet om jeg har krav på gjennomsnittet av det jeg tjente de siste 6 mnd før permisjonstart? Trodde det var slik det var jeg..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Min erfaring er at det kommer an på arbeidsgiveren din. Nav tar nemlig kontakt med arbeidsgiveren for å hente inn opplysninger om lønnen din, og om arbeidsgiveren din da oppgir 30.000,- blir det grunnlaget. Aner ikke hva som egentlig er regelen, men jeg har med mine fire barn fått det arbeidsgiveren har oppgitt. Med det ene barnet gikk jeg opp i lønn rett før jeg søkte om foreldrepenger, og arbeidsgiveren oppgav den mye lønnen min til nav, og det var hva jeg fikk, selv om den lønnen bare hadde blitt utbetalt bare 1 eller 2 ganger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå