Gå til innhold

tenke og selge unna barne klær men hvor mye kan jeg ta? nesten bare merke klær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er masse klær fra ny født og opp til 18 måner for jente. veldig mye merke klær, nesten bare det. er nok rundt 200-250 plagg og har kosta rundt 35 000 kroner nytt... så 10 kroner plagget gidder jeg ikke...

 

hva tenker dere? er det vits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke vits! For du ønsker tydeligvis god fortjeneste på dette! De som bruker mye penger på klær til så små barn, vil ikkje kjøpe brukt skjønner du vel! Så om du tenker flere hundre-lapper pr plagg tror jeg du ikke får solgt noe. Selv om du kjøpte det for tusen-lapper. Det er jo brukt!! Sløsing å bruke masse penger på klær som kan brukes i "2 uker" !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke å svare på en slik måte. har ikke sagt at jeg ønsker fortjeneste på det men jeg gidder ikke å gi bort... venter jeg heller til jeg kjenner noen som skal få jente og det gjør jeg ikke! da selger jeg det jo. ser at andre selger merkeklær for gode priser, så hvorfor ikke?

 

ikke alt som er brukt heller og alt er veldig pent brukt. samme for meg hva du kaller sløsing, det er jo mitt valg hva jeg bruker penger på. andre bruker også penger på noe jeg synes er sløsing.

 

masse forskjellige merker, men aller mest

 

burberry

dior

calvin klein

ralph lauren

emily et rose

gant

oilily

 

og så noe petit bateau, jacadi osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro det ikke var særlig mye vits i. De som er opptatt av å ha sånne klær klarer sannsynligvis å kjøpe de selv, mens de som kjøper brukt neppe er opptatt av merkeklærne eller de vil ikke bruke så mye penger på det.

 

At folk legger ut ting til salg til bra priser vil ikke si at de får solgt dem for de prisene... mange overpriser varer f.eks. på finn.no, og bevisste forbrukere vil neppe kjøpe dem. Får jeg kjøpt samme ting ny til nesten samme pris, så kjøper jeg den ny... så mye betyr ikke er 10'er eller en 100-lapp for meg, i hvert fall (ei heller merkeklær, for den saks skyld). Men hvis du synes det er verdt jobben, så er det jo bare å sette i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei... er usikker på om jeg gidder. slik jeg har sett på finn.no selges mye av merke klærne veldig fort, men jeg har ikke sett så mye for å kjøpe selv, så har ikke fulgt så mye med.

 

har jo ikke tenkt å over prise noe... hvor har folk fått den tanken fra? alt jeg har solgt på finn.no før har jeg solgt fort unna... har nok under priset mye tidligere. men 10 kroner per plagg gidder jeg jo ikke, når noe av det koster f.eks. nesten 2000 kroner nytt.

 

vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å legge det ut og be folk komme med bud hvis de er interessert?

 

Hvis du bor i Oslo/Akershus så ksn jeg tipse deg om dette:

 

www.byttesentralen.no de er også på facebook. Jeg har benyttet meg av dette i flere år, og nå er det snart på'n igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips... =) skal tenke på det... får se hva det blir til. kan jo hende jeg bare sparer på det til noen andre rundt meg får en jente. kommer vel en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare selge alt samlet? En pakke liksom. Spørs jo hvor mye det er snakk om, men 5000 for pene merkeklær i mengder kan du nok få;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips, er en mulighet... men 5000 for 250 plagg blir 20 kr plagget... det gidder jeg nok ikke, siden masse kostet masse nytt. vi får se. takk for svar uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spørre her om det er noe vits i å prøve å selge, når du åpenlyst har argumentene klare selv når du (tydeligvis) ikke får de svar du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er naturlig å svare på ting jeg får spørsmål om og jeg svarer på en hyggelig måte... en angriper meg og mener at jeg er ute etter fortjeneste, noe jeg ikke er... skal jeg liksom bare si meg enig i det da? du har ingenting konstruktivt å komme med, så ser ike hvorfor du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke konstruktivt? Jeg gjør deg oppmerksom på at du selv svarer på ditt eget spørsmål :)

Ellers må du ikke henge deg opp i de som tar ting ut av løse lufta. Her inne er det mange som ikke kan lese skikkelig, og svarer ut av en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det er fordi jeg er usikker på om jeg vil selge eller bare ta vare på det til noen jeg kjenner får en jente... som jo aldri skjer;).... bare gutter som komnmer her. er jo masse fine klær som har kostet masse penger, så ville jo vært galskap å selge det til 10 kr plagget. hm kunne jeg ha solgt til den prisen, men ikke en burberry dress til 1800 kroner f.eks... derfor jeg svarer at jeg er i tvil når folk kommer med sånne forslag, for det er de tjo ikke verdt. spesielt når folk sier at jeg er ute etter fortjeneste... kan ikke skjønne hvordan jeg kan få fortjeneste med sånne summe i hvert fall...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tenk etter hva du gidder å selge for og legg ut på finn.no da vel !

Ikke verre enn det...Blir det ikke solgt så er det overpriset og du kan gå ned i pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry! Våkna med skikkelig pms idag. Hehe.. I tillegg har jeg en venninne som alltid må kommentere at hennes barn er mye finere kledd en mitt pga hun har dyrere klær - helt dust av henne, I know. Og da lot jeg litt av den frustrasjonen gå utover deg også! Kan du tilgi meg? Jeg bruker sikkert penger på noe du ikke ville hatt, som du sier :)

 

Frekke anno over her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det ut på finn så får du nok solgt noe til den prisen du ønsker. Når jeg er ute etter noe på finn så er det stort sett merkeklær til barna jeg er på jakt etter. Liker å ha noe andre ikke har, men gidder ikke betale full pris for så veldig mange sett når mange av merkene knapt nok endrer stil fra år til år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne kjøpt brukte merkeklær, da jeg liker merkeklær men ikke prioriterer å kjøpe det (her går det meste til hus og hjem). Jeg ville betalt maks 1/3 av nypris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag pakker, ikke for store. 10 plagg til 5-600. Garantert noen som kjøper. Du kan jo også legge ut ett og ett plagg. Om noe kostet 2000,- nytt så prøve 300,-

 

Men folk er sykt grådige... de vil ha alt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... det jeg tenker, er jo mange som liker merke klær men som kanskje ikke har god nok økonomi til å kjøpe alt de ønsker. betyr ikke at jeg er ute etter fortjeneste bare fordi jeg selger noe jeg har betalt mye for... ser ikke akkurat at det kan bli så stor fortjeneste hvis jeg selger noe som har kostet 2000 til f.eks. 400... tenker kanskje 1/3 av prisen... får se... mulig jeg bare dropper det, mye er så klassisk at det kan gis videre til barne barn eller hvis noen jeg kjenner får jente med tiden. :)

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...