glalaksen Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Hei! Jeg har fått bekreftet at jeg har en liten cyste i epifysen i hjernen. Dette ligger altså i senteret for hormoner. Jeg leste en plass at det da kan føre til overproduksjon av prolaktin, som fører til at jeg ikke får eggløsning som da fører til at jeg ikke kan bli gravid. Stemmer dette? Legen er på ferie og jeg finner ikke noe mer om dette på google. Hvis du eller noen du kjenner har/har hatt cyste på hjerne hvordan gikk dette? Takk for svar! hilsen bekymret jente!!
Shina80 Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har ei venninne som som har en godartet tumor ved epifysen (mener jeg). Den ligger ihvertfall og trykker på senteret som skiller ut hormoner ifbm når man ammer, altså den skilte ut det samme hormonet som man får når man ammer og dermed så ble hun ikke gravid. Legen fant ut at hun hadde for mye av dette hormonet og hun fikk hjelp. Hun er i dag lykkelig tobarnsmor )) Tror ikke det tok så veldig lang tid fra hun fikk hjelp til hun ble gravid heller. Ikke bekymre deg, det kommer til å ordne seg dette
glalaksen Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2011 Åååh tusen tusen takk! Nå ble jeg tusen ganger lettere. Vet du om hun kan amme? Tusen takk for svar! )
Shina80 Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Hehe, så bra jeg kunne bidra til gode følelser Tror nok hun ammet som vanlig ja, men med nr 2 så måtte hun ha hjelp igjen. Tror ikke det var værre enn noen tabletter... og når hun først ble gravid så forløp alt seg som fullstendig normalt, slik som med de som blir gravide på "vanlig vis" Lykke til!! Håper du får hjelp fort og at du/dere blir gravide når du/dere ønsker det <3 *Klem*
Peispå! Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Hei! Nå har ikke jeg disse godartede tumorene i hjernen, men har hyperprolaktenemi, dvs produserer altfor mye av hormonet prolaktin fra hypofysen. Alle damene på morsiden har dette, og blir fulgt opp for ¨å unngå/sjekke om det vokser noe på hypofysen. Bare ei gammeltante av meg som har fått dette påvist, moren og tanten min ble medisinert under graviditetene. Mens jeg får beskjed om at de ikke gjør noe med det så lenge jeg blir lett gravid av meg selv, og ikke har synsforstyrrelser e.l som kan tyde på vekst i hjernen. Alle damene i min familie har heldigvis hatt lett for å bli gravide, selv med skyhøye nivåer.(Selv har jeg blitt gravid 3 av 4 ganger i 1.pp, og den 4. gangen i 2. pp!!! Sist hadde jeg 11 ganger så høyt nivå som anbefalt maxnivå. Eneste jeg evnt merker noe til det, er melkeproduksjonen! Jeg produserer som et lite meieri, og må pumpe unna, for å unngå brystbetennelse og tette melkeganger. Måtte gå med innlegg nesten hele forrige ammeperiode (14 mnd...) for ¨å unngå melkeflekker.... Håper dette var oppløftende, og at dere blir gravide uten for lang ventetid. Lykke til:-)
glalaksen Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2011 Så kjekt å høre dere! Jeg setter stor pris på at dere tar dere tid til å svare. Tusen takk, da blir det barn på oss likevell!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå