bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Vesla på 3 år har ørebettennselse på begge ører, og har fått Apocillin i tablettform av lege. Men hvordan pokker få de i ungen? Har knust de og prøvd å blande i syltetøy med ekstra sukker, og bare i sukker... Har fått henne til å gape to ganger, men det kommer jo like fort ut igjen. Og nå er det plent nekt! Smaker jo utrolig bittert det greiene der, så hvordan få det i en 3 åring som ikke hører på logiske argumenter? HJELP, gi meg ditt beste triks! (Nesten så desperat jeg utlover premie i posten til den som kommer med et triks som funker :-)
bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2011 Blande hele tabletten bare i en skje yoghurt og la resten av yoghurten være "ren" til å få bort smaken etterpå, eller blande tabletten i hele begeret med yoghurt og satse på at smaken blir så svak at den godtas? Lunsjtid nå, så hun bør i allefall være sulten....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Ring legen igjen, og få flytende medisin. Og så bruker du sprøyte. Det BLIR gråt og tenners gnissel, men du får det hvertfall lettere i ungen
bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2011 Hm, spørs om jeg kanskje må det...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Ring legen å få flytende medisin istedet. Jeg har tatt de tablettene, og er ikke de vanvittig store og ikke særlig glatte? De jeg tok hadde ihvertfall ikke vært bra for en treåring. Grøsser ved tanken:S
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har most det til pulver, altså ikke en eneste liten klump og rørt det inn i en t-skje nugatti. Med en gang hun har fått det inn i munnen så har jeg gittt henne litt god drikke hun liker og fått henne til å drikke med en gang selv om hun har nugattien i munnen, for å få skylt det ned før hun rekker å komme til smaken Har fungert her, men nå er min et år eldre da.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Ærlig talt, tabletter til 3 åring?? Få heller mikstur og be apoteket om Weifapenin. Den smaker bedre enn Apocillin. Og har du problemer med å få henne svelge så hold for nesa, da blir hun nødt til å svelge for å puste.
Gjest amandine Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Beste trikset på villmannen her i huset var rett og slett tvang... Dvs knust i yoghurt og tvang. Den flytende ble enda mer gris. Men, vi satte opp et skjema og lot ham velge et klistremerke for hver gang (ark med store ruter, en rute pr gang og plass til alle dagene på ett ark). Da fikk han mer oversikten over elendigheten og forsto at dette ikke skulle vare evig. Den konkrete nedtellingen ble løsningen hos oss, han kunne se at tiden gikk og vi nærmet oss slutten og en stor premie.
Gjest amandine Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 PSSST satser på fin premie i posten!!
bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2011 Hurra! Fikk i henne halve med nugatti i allefall... Skal prøve med drikkeyoghurt til kvelds, og funker ikke det så får vi be om flytende i morgen. Tablettene er ikke store, og det var ment fra legens side at vi skulle knuse de. Tenkte hun var for stor til tvang med sprøyte nå (har gjort det før). Men må vi så må vi.
bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2011 Hm, jeg løper og leter etter klistremerker :-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #14 Skrevet 4. oktober 2011 Juhuuu, da venter jeg på premie i posten!! Hilsen hun med nugatti-tipset Fint at du fikk i henne litt da:)
bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. oktober 2011 Jepp, tusen takk nugatti-anonym. Vil du ha kasett eller t-skjorte? ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #16 Skrevet 4. oktober 2011 hvorfor fikk du tabletter til en 3 åring? til min 3 åring fikk jeg Keflex, det var flytende rosa og smakte smurf. ikke noe problem å få ned her i gården!
bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #17 Skrevet 4. oktober 2011 Tenker legen holdt seg til apocillin fordi hun har fått denne før og den har hatt god effekt. Så tenkte han at hun var blitt for stor til å ligge på rygg å få flytende medisin i sprøyte med makt... Han har vel ikke smakt hvor vond den er selv, og tenkte det bare var å knuse tabletten og kamuflere den i noe ungen liker.... Men det skal altså litt til for å kamuflere, holder ikke med bare en skje av noe godt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #18 Skrevet 4. oktober 2011 Vaniljesaus! Den du kjøper ferdig i butikken, den er så kraftig på smak at den dreper ettersmaken:) Først og fremst ville jeg bedt om en flytende medisin, apocilin finnes og i flytende. Det med vaniljesausen fikk jeg som tips på apoteket sist jeg ga penicilin til jenta mi:) funker som bare det:)
bIomstre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #19 Skrevet 4. oktober 2011 Nei, nå gir jeg opp! Ringer til legen og ber om noe annet i morgen. Gikk ikke med nugatti til kvelds, og heller ikke drikkeyoghurt eller vaniljesaus. Endte med å løse den opp i litt sukkerlake og gi det med makt på sprøyte. Må være 2 stk for å få det til. Ikke holdbart å sende med noe sånt i bhg, så legen får nok komme med noe annet... Har prøvd å be om noe med bedre smak før, men de legene på legesenteret vårt har liksom en forkjærlighet for den vonde ser det ut til
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #20 Skrevet 4. oktober 2011 Prøv kiwi, dryss litt pulver på hver bit, den tar bort stort sett hele smaken synes jeg. Hadde nettopp samme type selv, og klarte ikke svelge dem:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #21 Skrevet 4. oktober 2011 Her fikk de en Nonstop i belønning hver gang de tok med. Funket som bare det, to år gamle. Men hadde flytende da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå