Gå til innhold

jeg skal ta gastrisk bypass

Anbefalte innlegg

Skrevet

og gjett om jeg gleder meg!!! Gruer meg også. Men mest gleding:p

Noen andre som har gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅ bra, håper du får eller krever og få psykologoppfølging også..Det er visst ikke vanlig,- VAR ikke det iallefall...I omdrådet jeg bor så er det 3 stykker som har operert magen for og gå ned i vekt, som nå er tilbake til utgangspunktet igjen....

Og en nylig operert bekjent av meg sa at tilbakefallsprosent 5 år etter operasjon (til overvekt/sykelig overvekt) var 70%!!! Synes selv det høres mye ut..Og han får heller ikke oppflging av annet enn ernæringsfysiolog, som skal lære ham og spise rett..Som han sier, han VET hva som er rett og galt mtp kosthold, det er praksisen han ikke takler,,,

Altså, det jeg vil frem til er at selv om du nå MÅ bli slank, i den forstand at du ikke kommer til og greie og spise nok til og oprettholde vekta di,- så må du etterhvert JOBBE for og holde vekta lav....De fleste var jo slank før de ble tykke, men den gang var ikke det og VÆRE slank grunn god nok til og holde seg slank,- og så lenge du ikke får hjelp til og endre tankegang, så vil heller ikke slankhet etter en operasjon være nok i seg selv til at du greier og holde deg slank...Om du skjønner hva jeg mener..

Altså, jeg vat jo også at en slik operasjon har vært livreddende for flere, og starten på et lettere og sunnerer liv,- men desverre så virker det som om det er for de færreste...

Jeg mener IKKE og ta fra deg gleden, (leser over det jeg har skrevet og ser det kan virke sånn), men for og minne deg på at jobben din bli ikke ENKLERE forde om du blir operert, tankegangen må du uansett jobbe med, det er bare vekta som enkelt vil bli lavere..Kanskej kontakt med opererte som etter 5 år fortsatt er slanke (og friske) kan være noe???

Lykke til og begynn allerede nå med mer bevegelse og sunnere (og mindre) mat:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...