Gå til innhold

Mensen cup... mooncup...eller hva det heter...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring og kan anbefale meg en type dere har prøvd. Jeg bruker en, men syns den er noe vanskelig å vaske, så har lyst å prøve en annen en. Konsepetet er fantastisk og passer meg som blør hauger perfekt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både Mooncup og Ladycup, og er veldig fornøyd med begge.

Hvordan vasker du koppen? Det finnes mange metoder. Noen skal kokes, noen skal legges i eddikvann. Det går også an å få kjøpt tabletter som skal løses opp i vannet. Selv vasker jeg koppen med sprit, har aldri opplevd det som vanskelig.

Skrevet

Hjelp, er der flere typer? Jeg tenkte å begynne med det, men trodde det ære var en type jeg... Hva er forskjellen på de da?

Skrevet

Egentlig ikke så mye. Det finnes mange ulike merker, men prinsippet er det samme. Kan variere litt i fasthet, tykkelse, størrelse, farge, etc. Mooncupen min er tykkere og fastere enn Ladycupen, men jeg merker ingen forskjell når jeg bruker dem.

Men altså, mange ulike merker: Mooncup, Ladycup, Divacup, Lunette, Femmecup,Fleurcup, Meluna, Shecup, Yuuki... Du kan jo google og lese litt om de ulike. Eller se her, det er en bra infoside: http://menstrualcupinfo.wordpress.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...