Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks tjener i underkant av 40000 i mnd brutto.

Jeg får ca. 15000 i barnebidrag for tre barn. Er dette mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er voldsomt mye. 3 barn kan umulig koste 30 000,- i mnd.

Skrevet

HI: Ja, betaler faren 15 000,- i mnd, så skal jo du bidra med like mye...ergo tilsammen 30 000 kr.

Synes summen var horribelt høy! Vær glad du har en x som er så glad for å betale bidrag....

Skrevet

Som 10:34 sier. 15000,- fra far og like stor sum fra deg blir 30000,- i mnd. og det kan jeg aldri tenke meg at 3 barn koster.

10:25

Skrevet

HI må ha veldig lav inntekt slik at far betaler 5/6 deler av forsørgelsen. Det er ingen automatikk i at foreldre skal bidra med 50-50. Den med høyest inntekt skal bidra mest.

Skrevet

Lurer nå på hvordan bf kan ha et eget liv utenom jeg, når så mye av inntekten hans går til bidrag?

10:34

Skrevet

40 tusen brutto pr. mnd. kan neppe utløse et så høyt bidrag, så her er det noe som ikke stemmer. Han burde søke om nedsettelse og det vil han nok få også.

Skrevet

Hørtes ganske mye ut.. Har du lav inntekt? Har han lite/null samvær?

Har en jente jeg og BF har omtrent samme brutto. Mottar 3580,- ettersom jeg er student. Null samværsfradrag.

Skrevet

Han har nok en bidragsevne på oppunder 20 000 pr måned og har ikke andre barn..?

Jeg har rundt 10 000 i bidrag pr mnd for 2 barn, så det høres ikke helt bortevekk ut dersom du har lav inntekt.

Skrevet

Så urettferdig! (Jada, jeg visste at bf hadde liten inntekt når vi fikk barn, men bare setter dette litt på spissen).

Mitt barn koster jo like mye som dere andres barn, og jeg får 1400 kr!

Skrevet

Jeg får i underkant av 5 tusen for mitt barn. BF tjener omtrent det samme som eksen til HI.

Skrevet

Barn forsørges jo ut fra foreldrenes inntekt. Så urettferdig er det neppe 10.55.

Skrevet

Hi

Jeg har ingen inntekt foreløpig. Men dette ble bestemt på bakgrunn av hans inntekt og kun det.

Dette er ikke i Norge og jeg får ingen annen støtte enn dette av han. Men det var heller ikke en del av grunnlaget når de bestemte støtten.

Vi sendte kun inn hans lønnsgrunnlag og det var det.

Jeg synes det er mye men han klarer seg bra han. Nå har han nok ikke like mye skatt som i Norge og bor i en liten leilighet. Han har ikke barna så mye, kun 48 timer i mnd ca. Og det er et eget valg da han har andre ting å gjøre som å gå ut med kompiser og ha det gøy.

Skrevet

Det har ikke bare med hva barna koster, men at barna skal nyte godt av gode inntekter i begge sine hjem. Det er BARNA som får en økt levestandard av bidraget.

Og så kommer det jo an på barnas alder, og samvær og slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...