Gå til innhold

HVorfor er det så mange hundehatere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det stadig er innlegg her om hunder som ekle, fæle, osv osv.

Dte må være noe med samfunnnet vårt som får så mange til å HATE et koselig, hyggelig og nyttig husdyr som hunden.

Greit nok at man ikke er vant til hund eller ikke er så veldig begeistret, men det er da ingen grunn til å rakke ned på dem fordet.

Og til deg som skrev innlegget om at du ble bedt om å passe barn, og fikk en hund å passe på kjøpet: jeg synes helt klart de burde ha spurt deg først om dte var greit å passe hunden også. Det var frekt å bare anta at det var greit for deg.

Mange hundeeiere bør helt klart ta mer hensyn, men jeg synes likevel det er alt for mye hatefull kritikk av søte, morsomme og koselige hunder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke slik at hunder gir oss ull, eller melk... i stedet gir de oss masse dritt... neida. Jeg skjønner at de gir masse kos og trim til eierne sine, men det kan bli plagsomt at folk oppfatter hunden sin som mer verdifull enn mitt menneskebarn.

Skrevet

Jeg er veldig gald i hunder, men har et stort problem med visse hundeeiere! Tror nok det er der kjernen ligger for en del av "hundehaterne" også. At de egentlig ikke har så veldig mye i mot hunder i seg selv, men måten eierne deres oppfører seg på, og dermed får dem til å mislike dyret også. For dårlige hundeeiere skaper også "dårlige" hunder som ikke klarer å oppføre seg og gir enda mer grobunn til at noen misliker hunder.

Skrevet

Jeg hater ikke hunder. Jeg vil likevel ikke ha hund. Jeg vil ikke ha en hund i mitt hus, jeg synes likevel det lukter ille av hunder (selv om de er nyvasket), jeg liker ikke siklet, jeg liker ikke all røytingen. For meg er ikke hunder søte, morsomme og koselige - men jeg kan forstå at de er det for deg. Kan du forstå at jeg ikke synes det og at det likevel ikke betyr at jeg hater hunder?

Skrevet

Tror det har noe med hvordan hundeeiere oppfører seg, og hvordan hundene dems er oppdratt...

Jeg har 2 hunder, en mini og en gigant.

Min mor, som hatet hunder inntenst endte med å skaffe seg hund etter at hun ble kjent med mine...

Hennes hund er en ufordragelig sak, som ikke kan å oppføre seg, og mamma angrer....

Men det er jo fordi hun mangler oppdragelse! Og det er det MANGE hunder som gjør.... Når jeg går tur med den største av mine, så skygger folk banen, går til andre siden av veien osv..... hundeeiere med mindre hunder snur nesten!

Dette fordi folk nesten forventer at hunden ikke kan å oppføre seg.... Våres hund går fint ved min side uansett om de skygger banen eller ikke, eller om dems hun bjeffer, må holdes igjen med makt el, så ser min bare dumt på de og går videre.....

Hunder blir dillet med, behandles som små babyer, og abselutt alle andre skal ta hennsyn dette dette dyrebare vesenet.

Ikke rart at folk da hater de, når de føler seg overkjørt av en hund!

Men egentlig så er det eierne som er problemet, ikke hundene :(

Skrevet

Liker ikke hunder som ikke er i bånd eller som er i bånd som hundeeier bare lar hunden gå bort til folk. Jeg driter i hvor snill hunden din er, jeg liker ikke hunder og kommer de bort å snuser og hopper ber jeg hundeeier om å fjerne den helvetes hunden fra meg.

Skrevet

Ja, de overivrige hundeeierne gjør det verre for hundene altså. Alle disse propaganda trådene om hunder og hvor verdifulle de er, like mye verdt som ungene osv., gjør jo ikke akkurat at jeg ser mer positivt på hunder eller dens eiere for å si det slik.

Skrevet

Jeg hater ikke hunder, jeg hater EN hund.. resten liker jeg bare ikke.. Jeg omgås hunder og mennesker med hunder, men kunne aldri tenkt meg en selv. Men det er altså denne ene som jeg synes er virkelig ufyselig. Kan ha mye å gjøre med at eieren ikke har kustus på den i det hele tatt, noe som selvfølgelig ikke er hunden sin feil, men likevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...