Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 vet ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne:( Her står det ex antall poser med tøy som skulle være levert til fretex eller et annet sted. Pappesker med ting jeg ikke har bruk for mer, 8 poser med gamle ukeblader og reklame. Mannen klær seg bare i hodet når han er ikke er på jobb og vet tydeligvis heller ikke hvor han skal begynne:(
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Ta et og et rom Jeg vet godt hvordan det føles, for jeg har det sånn her Men å rydde overflatene og gulv, gjør at en lettere får gjort resten
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ville begynt med et rom. 1. Alt som skal til fretex, legg det ut i bilen med en gang. 2. Gamle ukeblader: i søpla med det. 3. Ting du ikke har bruk for lenger: fretex det også, så ut i bilen med det.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Velkommen til min verden... Men her er det orket det står på, jeg orker ikke bøye meg meg ned (nærmer meg termin nå), og alt rotet er jo på gulvet! Alle overflater er fine og rene her, men alt under hoftehøyde er skittent og rotete!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Ble ikke helt ferdig her;) 4. Kjør til fretex og lever det du har i bilen. Så begynner jobben: Finn en timer og sett den på 15 minutter. Det hjelper deg å holde fokus. Finn frem 3 esker: en til søppel, en til ting som bor en annen plass og en til ting du vil gi bort.Begynn e ene enden av rommet og plasser alt du finner i en av de tre eskene. Ikke la noe ligge igjen. når det piper, så går du ut med søpla, legger på plass det som bor annensteds og legger ut i bilen det som skal gis bort. (kan fort bli en ny tur til fretex etter hvert. S Så restarter du timeren og begynner på nytt igjen. Kun 15 minutter om gangen. Det er mindre overveldende og utrolig hvor mye du får gjort på 15 minutter. Hvis du har litt tid til overs mens barna bader f.eks, så rydder du badet. Du må være der inne likevel, så du kan like gjerne vaske do/vasken og rydde i skapene.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Flere tips: Jeg pleier å si at jeg skal legge vekk 27 ting fra stuen når jeg er i stuen. Når det er gjort så er jeg fornøyd. Det gjør faktisk en stor forskjell! Men husk å kaste det som skal kastes. Hvis ikke du bruker det, blir glad av å se på det eller virkelig trenger det, så har det ikke noe i huset ditt å gjøre. Da tar det bare opp plass, uansett om det var en gave fra noen. Gi det vekk til noen som trenger det i steden for..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg aner en inspirasjon fra flylady.net her:) Ta en titt på den nettsiden for mange gode tips til å rydde huset. Jeg har fått et helt annet hus etter at jeg fant den siden der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå