Gå til innhold

hvor mye har dere gått opp i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 7 kg og begynte ikke å legge på meg før i uke22.. Jeg var kjempe kvalm og kasta opp fram til uke 20.. kan fort skje det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vekta hennes må være supernøyaktig! Her varierer jeg flere kg fra dag til dag, og morgen til kveld. Skjønner ikke hvordan noen kan si at det har gått opp/ned 1 kg en gang jeg. Om det er tilfelle at hun har gått opp 300g, så vil jeg si det er lite til å være 18 uker på vei. Men noen legger lite eller ingenting på seg. Selv gikk jeg opp 18kg i svangerskapet (de første 12 kom før 20 uker. Men så rant det av 14 den første uka etter fødsel, og de 4 siste på en mnd og 2. Heldig der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man trenger å gå opp noe særlig i begynnelsen og har du litt ekstra å gå på trenger du ikke gå opp i det hele tatt.. men gjennomsnittet totalt på 40 uker er vel 14 kg og en eller annen gang kommer de jo :-)

 

Selv har jeg gått opp 11 kg (ehrmmm) og er 30 uker på vei. Gikk opp mesteparten i begynnelsen av svangerskapet sist gang også så jeg er ikke så bekymret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 10 kg de første fire mnd. Effektiv slanking det der, ja:) Legen sa til meg at det er bare jeg som rammes, og fosteret hadde det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er grunnen til at dere har gått ned så mye i vekt i svangerskapet? Er dere i utgangspunktet friske?( tenker ikke på anorexi eller nie, mer på om dere har en kronisk sykdom av nie slag) man blir jo nesten fristet til å bli gravid å håpe på at man er av det slaget som går ned i vekt he he. Så lenge det ikke går ut over foster selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg 11kg til nå, går i uke 38. jeg var 51kg og 162cm da jeg ble gravid.

 

ei venninne la på seg 2kg i hele svangerskapet, hun var over 90kg og 165cm da hun ble gravid

 

her ser du en grunn til at kg kan variere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...