Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 jeg og barnefaren hadde en priavat ordning på farsbidraget. men så tok vi det igjennom nav den perioden han ikke hadde inntekt. men no er han i full jobb igjen og vi skal ha privat ordning. er det han eller jeg som skal melde fra om dette? jeg hadde sånn forskudd betaling på farsbidraget
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Hvoror bare ikke fortsette å ta det gjennom NAV? Når dere først har betalt for tjenesten. Det blir ikke dyrere, og gir deg forsikringen på at du år det du har krav på.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Bare la det gå gjennom nav. Nav tar ikke noe for dette, og det er vel greit for deg å få forskudd? Det får du ikke med privat avtale utenom nav. Så lenge dere har en avtale skrevet om bidraget, så gjør ikke nav selv noe med den summen, annet enn indeksregulering hvert år(noen få kroner økning). Og så regulerer de etter gitte inntekter og andre opplysninger ved noen årstrinn hos barnet. Som 6 år, 11 år og 15 år(tror jeg er rett). Dette koster fortsatt ingenting.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 faren har fått seg jobb no og vil ha d privat ijenn. han mener d blir dyrere for han å ha det gjennom nav enn at han lager fasttrekk fra lønna si en fast dato
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 koster han ikke mer å ha det gjennom nav! om bidraget øker, så er det for at han plikter å betale mer!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Det er faktisk gratis gjennom NAV. Det eneste som kan koste noe, er å få fastsatt bidraget(ca 850 pr pers) en gang. Å kreve det inn er gratis. Og han kan nok lage trekk på kontoen sin til NAV Da beholder du fortsatt retten til å få forskudd, dersom han er sein med å betale en måned eller 5 Hvorfor tror du alt han sier uten å sjekke selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå