Gå til innhold

hvordan er egentlig kjøpsloven?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bytte inn noe som jeg hadde fått i gave til min 3 uker gammel gutt.. Men fikk ikke bytta det fordi det hadde gått 14 dager siden de hadde kjøpt det?! Det var klær kjøpt på Kappahl.. jeg ble så usikker, aner ikke hva som er rett eller ikke, så tok med meg klærne hjem igjen.. men ble litt usikker.. Stemmer det, at man ikke får bytta klærne inn mot feks andre klær eller tilgodelapp om det har gått 14 dager?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Å bytte varer som det ikke er noe feil på (altså en reklamasjon) er ikke en rett man har, men noe som butikkene gjør av velvilje. De fleste har returrett / bytterett mot kvittering, men bytterett er ikke regulert av loven.

Om butikken opererer med 14 dagers bytterett så er det fullt lovlig ettersom bytterett ikke er en lovlig rett man har som kunde.

Skrevet

Ok, takk for svar! :-))

Da skal jeg ikke dra tilbake å gjøre meg vanskelig! ;-)

Skrevet

Man har ikke karv på å bytte i det hele tatt, selv om de fleste butikker ikke pleier å krangle på dette. Spesielt ikke når det er en gave.

Men hvordan reglene skal være rundt bytting, deponering og tilgodelapp er helt opp til hver og en butikk/kjede.

Men prøv en annen KappAhl du.

Skrevet

jeg ville også prøvd en annen Kappahl. Jeg har bytta mye lenger enn 2 uker etterpå. Her i Rogaland her jeg aldri vært borti at de er vanskelige på Kappahl, så prøv en annen butikk!!

Skrevet

Fikk bytta det på en annen Kappahl butikk! Takk for tips! :-) Rart at samme kjede opererer med så forskjellig praksis... men er glad for at jeg fikk bytta!! :)

Skrevet

Så flott!

Som tidligere sagt, har aldri vært borti at de har vært vanskelige på kappahl, mulig en annsatt som ikke helt visste....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...