Gå til innhold

Det har ikke skjedd i norge?? (Barn alene i bil.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var et av argumentene noen kom med da det var snakk om at det kunne skje noe galt mens barnet var alene i bil. Da mange vist nok bare går fra barna sine i bilen uten å synes at det er noe galt med det...

Men: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3243838.ece

Og håndbrekket i bilen var på.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo skje hundre andre ting også. Synes det er helt forkastelig å la en liten baby sitte alene i en bil.

Skrevet

Foreldrer som syns det er greit å la barna sitte alene i bilen, mens dem bare skal løpe for å hente noe....er de mest idiotiske og uansvarlige foreldrer.

Skrevet

Nesten værre med større barn..

Bare google f.eks children + alone + car og se hva du finner. Flere ganger har det bl.a skjedd at bilen har tatt fyr, barna har lekt med sigarettenneren eller en lighter de har funnet i bilen.

Er ikke lenge siden en bil ble stjålet utenfor en butikk i Oslo med et barn inni heller. Hadde jo hel forsiden på osloavisene.

Jeg hadde aldri aldri turt å gå fra små barn i bilen!

Men 11-åringen min får lov å vente i bilen om han ønsker det da...

Skrevet

Når jeg var 6 år gammel (for 14 år siden) fikk vi oss ny bil. Den hadde sigarett-tenner og hele pakka. Jeg satt ofte i bilen og ventet på mine foreldre mens de løp sine ærend. Imens brukte jeg å leke med sigarett-tenneren bl.a. Sitte i førersetet og leke at jeg kjører bil. Det hendte også at jeg prøvde meg på håndbrekket og flyttet litt på girspaken (selvfølgelig klarte jeg ikke å gire, men den rører seg jo litt uansett).

Mange av mine venner gjorde det også. Har en sterkt tvil om at barn nå i 2011 er blitt "smartere" enn oss. Barn er barn, og en 6 åring vil ikke forstå alvorlighetsgraden ved å f.eks. leke med håndbrekket. En 6 åring er også stor nok til å selv ta bort setebeltet og flytte seg rundt omkring i bilen.

Mye grusomt kan skje. Det går sikkert bra i det fleste tilfeller, men hvorfor i huleste ta sjansen?? Om en bil tar fyr med noen barn inni er det dømt til å gå galt. Hvordan skal en ettåring komme seg ut på egenhånd? Og hvordan skal du som mor ha en eneste mulighet til å løpe fra køen i butikken for å redde barnet ditt når det sitter i en bil som hvert øyeblikk kan eksplodere?

Det er ikke kun inni bilen det kan begynne å brenne, tenk om noen kaster en sigarett eller fyrstikk nært bilen og det tar fyr?

Eller tenk om noen kjører i bilen slik at ditt barn for nakke-/hodeskader? Ville ikke tatt sjansen, og oppfordrer alle ting å ha samme innstilling som meg. Ikke ta dumme sjanser!

Skrevet

Siste avsnitt skulle det stå "får", ikke "for".

Ble litt vanskelig å lese...

Skrevet

Veldig bra skrevet 12.48.

Selv om det bare er for 5 min eller mindre, så kan ting gå galt. I den andre tråden jeg leste i går kveld, var det noen som nevnte flyulykke etc. Å havne i en flyulykke er noe vi ikke kan velge, men vi kan velge om vi vil la barna sitte alene i en bil eller ikke. Bare dumt å sammenligne med andre typer ulykker.

Skrevet

jeg parkerer ofte bilen, setter giren i fri og setter på håndbrekken når jeg skal hente posten. er rett med bilen, men jeg gjør dette. Og det er i en bakke også.

Det er helt forferdelig at det har skjedd, det skjedde på Askøy rett utenfor bergen.

Forferdelig at dette har skjedd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...