Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Det var et av argumentene noen kom med da det var snakk om at det kunne skje noe galt mens barnet var alene i bil. Da mange vist nok bare går fra barna sine i bilen uten å synes at det er noe galt med det... Men: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3243838.ece Og håndbrekket i bilen var på.....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Det kan jo skje hundre andre ting også. Synes det er helt forkastelig å la en liten baby sitte alene i en bil.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Foreldrer som syns det er greit å la barna sitte alene i bilen, mens dem bare skal løpe for å hente noe....er de mest idiotiske og uansvarlige foreldrer.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Nesten værre med større barn.. Bare google f.eks children + alone + car og se hva du finner. Flere ganger har det bl.a skjedd at bilen har tatt fyr, barna har lekt med sigarettenneren eller en lighter de har funnet i bilen. Er ikke lenge siden en bil ble stjålet utenfor en butikk i Oslo med et barn inni heller. Hadde jo hel forsiden på osloavisene. Jeg hadde aldri aldri turt å gå fra små barn i bilen! Men 11-åringen min får lov å vente i bilen om han ønsker det da...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Når jeg var 6 år gammel (for 14 år siden) fikk vi oss ny bil. Den hadde sigarett-tenner og hele pakka. Jeg satt ofte i bilen og ventet på mine foreldre mens de løp sine ærend. Imens brukte jeg å leke med sigarett-tenneren bl.a. Sitte i førersetet og leke at jeg kjører bil. Det hendte også at jeg prøvde meg på håndbrekket og flyttet litt på girspaken (selvfølgelig klarte jeg ikke å gire, men den rører seg jo litt uansett). Mange av mine venner gjorde det også. Har en sterkt tvil om at barn nå i 2011 er blitt "smartere" enn oss. Barn er barn, og en 6 åring vil ikke forstå alvorlighetsgraden ved å f.eks. leke med håndbrekket. En 6 åring er også stor nok til å selv ta bort setebeltet og flytte seg rundt omkring i bilen. Mye grusomt kan skje. Det går sikkert bra i det fleste tilfeller, men hvorfor i huleste ta sjansen?? Om en bil tar fyr med noen barn inni er det dømt til å gå galt. Hvordan skal en ettåring komme seg ut på egenhånd? Og hvordan skal du som mor ha en eneste mulighet til å løpe fra køen i butikken for å redde barnet ditt når det sitter i en bil som hvert øyeblikk kan eksplodere? Det er ikke kun inni bilen det kan begynne å brenne, tenk om noen kaster en sigarett eller fyrstikk nært bilen og det tar fyr? Eller tenk om noen kjører i bilen slik at ditt barn for nakke-/hodeskader? Ville ikke tatt sjansen, og oppfordrer alle ting å ha samme innstilling som meg. Ikke ta dumme sjanser!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Siste avsnitt skulle det stå "får", ikke "for". Ble litt vanskelig å lese...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Veldig bra skrevet 12.48. Selv om det bare er for 5 min eller mindre, så kan ting gå galt. I den andre tråden jeg leste i går kveld, var det noen som nevnte flyulykke etc. Å havne i en flyulykke er noe vi ikke kan velge, men vi kan velge om vi vil la barna sitte alene i en bil eller ikke. Bare dumt å sammenligne med andre typer ulykker.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 jeg parkerer ofte bilen, setter giren i fri og setter på håndbrekken når jeg skal hente posten. er rett med bilen, men jeg gjør dette. Og det er i en bakke også. Det er helt forferdelig at det har skjedd, det skjedde på Askøy rett utenfor bergen. Forferdelig at dette har skjedd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå