Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Er jo fullt klar over at babyer gråter , men han gråter så hjerteskjærende. Han "spenner" seg, som om han har vondt i magen (og jeg vet han har hatt mye luft i magen). Han får tåte (vil ikke ta bryst) og har kjøpt dr.browns tåter da disse skal hjelpe mot luftinntaket. Men er det oe annet jeg kan gjøre? Har prøvd å være påpasselig med hva jeg spiser, (ikke kål, løk , erter ,jordbær osv) men kan det være noe annet som gir han disse luftsmertene? Vi bruker 15-30 min. for å få han til å rape etter måltider (han er 2 uker gammel)... Tror ikke det er kolikk, da han ikke gråter i timesvis av gangen... Setter stor pris på svar!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Han roer seg (som regel) når han blir bysset, men ikke alltid.. Han hikker mye også. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Ok. Har ikke noe tips for luftsmertene. Annet enn å vente på rapen. Hjelper også å legge de på magen, men vent litt etter maten, om ikke vil alt komme opp igjen. Husk at hikke kan komme av både spising,kulde og over stimuli. Derimot har jeg noen tips til å få de til å roe seg ned i senga. Bygg reir slik at han ligger tett. Lag "pølser" av håndklær og legg under lakenet, slik at han ligger inntil noe på begge sider og i bunn. En tynn gassklut ved/over ansiktet liker de også godt, for da får de sin egen pust i retur, noe som gir følelse av at noen ligger inntil. Høres litt drastisk ut med gassklut over ansiktet, men begge mine barn brukte det da de var små.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Noen sverger til å massere magen en stund. Runde bevegelser med litt trykk. Jeg sverget til å legge babyen på mage, på arma mi slik at kroppen hang på arma. Masserte rygg ned mot rumpa. Kom alltid propp da. Jeg brukte også en slik liten massasjemaskin. Trefotet liten sak fra expert til ca 180 kr. Snudde den på hodet slik at det ble minst mulig dirring og masserte lett. Det var også forløsende;) Prøv deg frem, det er mest sannsynlig luft. Vi slet med hjerteskjærende skrik og spenning av kroppen fra ca 2 uker til ca 7-8 uker. Vi kjøpte Minifom? (noe sånt) på apoteket og gav ham. Ble mye bedre. Prøvde også malt men ikke noe enorm virkning.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Tusen takk for tis til deg også! Har faktisk en sånn trefotet massasjegreie , skal prøve den ved neste grineanfall jeg! Skal høre med apoteket også (da vi desverre ikke fikk så mye hjelp på helsestasjonen forutenom å bysse mer). Forferdelig å se dem ha det vondt, de er jo så små hi
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Les denne: http://www.abcnyheter.no/nyheter/Helse/110613/slik-forstar-du-baby-babbel Eller sjekk opp Priscilla Dunstan på YouTube eller google.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Mine unger har ikke tålt noe, dvs ikke løk, kål, erter, brus, sjokolade, sterkt krydret mat, halvfabrikata (både supper, sauser og annet) de første ukene. Jeg kuttet ut alt og innførte en og en ny ting, da oppdaget vi fort hva som ble tålt. Det jeg forsøkte, sorsøkte jeg til lunsj for da kom skrikingen på ettermiddagen stedet for på kvelden og natta. Jeg ville ha spist kun brød/knekkebrød med mild leverpostei, ost o.l.. Drikk kun vann og eplejuice evt tynn saft. Til middag har jeg kokt noen milde grønnsaker og fisk eller kjøtt og ikke med annen saus enn det jeg lager evt smeltet smør. Trist for meg, godt for babyen, og kun i en overgang til babyens mage er sterkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå