Alvorlig Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Bestilte i juni noen barneklær derfra. Varene sto ikke til forventningene da jeg mottok dem, så jeg returnerte derfor alle varene i posten og sendte samtidig en mail til butikken om at varene var sendt tilbake. Først ville butikkinnehaveren at jeg skulle betale fakturaen som fulgte varene for siden å få tilbake pengene fra kredittselskapet Klarna som de bruker. Jeg ringte Klarna og spurte om dette var tilfelle, noe Klarna avkreftet. Så, nå i oktober fikk jeg mail fra Klarna om at butikken lilleollebolle.no ikke kan se å ha mottatt varene jeg returnerte, derfor vil de aktivere fakturaen igjen så sant jeg ikke kan bevise at jeg faktisk returnerte varene. Det er selvfølgelig ikke så lett å bevise ettersom jeg sendte varene tilbake som brevpost. Skal melde saken til Forbrukerombudet i morgen, men vil advare alle jeg møter mot å la seg svindle av disse menneskene.
alvamamma Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Hm, jeg forstår ikke helt hva som er svindel her.. Du sendte en pakke som ikke kunne spores. Her ser det ut til at pakken kan ha blitt borte, det er da vel ikke svindel? Dårlig nettskikk å henge ut en butikk på den måten synes jeg..
Alvorlig Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2011 Du, når man sender en pakke som brevpost - hvor ofte skjer det at pakken "forsvinner"? Posten i Norge er pålitelig.
Libido- Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Men du kan ikke bevise det. Derfor kan det ikke kalles svindel.
Mockanin Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Det skjer fra tid til annen. Feks. er det ikke så lenge siden jeg fikk mail på jobben fra posten om innbrudd i en postkontainer hvor mye var borte. Ting kan også bli ødelagt på sorteringsbåndet osv.
NormaJean Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg skjønner ikke hva svindelen her er??? Du har jo valgt å returnere varer uten å bruke sporingsnummer. Pakken er forvunnet i posten.Hvis det er noen du skal bli sint på her er det jo Posten. Å svindle deg hadde feks vært å ta betalt for en vare de aldri sender. Her har de jo sendt deg varene. Jeg skjønner jo butikken også. De har sendt deg klær som de aldri har fått betalt for. For alt hva de vet er det du som forsøker å svindle dem ved å si at du har returnert varene. Syns heller du skal komme til en enighet med nettbutikken enn å bedrive hetsing av en butikk uten særlig god grunn.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 At pakker forsvinner og kommer bort er ikke akkurat noe nytt så om du absolutt vil anmelde noen her så må det vel være Posten som har rotet bort pakken din. Utover det så syns jeg at du skal be om å få denne tråden slettet. Du henger ut en nettbutikk som du ikke vet har gjort noe galt eller ikke. Eneste du vet med sikkerhet er at pakken er borte. Hvem som har skyld i dette vet du ikke.
It's all about me Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Til HI sitt forsvar så vekker det jo litt misstanke at butikkene ville ha betalt, for så å betale tilbake senere. Og at de som styrer betalingen bekrefter at dette ikke er vanlig. Så når de først vil ha penger selv om hun skal returnere, og at pakken deretter forsvant eller "forsvant" vekker bittelitte skepsis hos meg iallfall.
april2011mamma Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 det er faktisk sånn at når man klager eller vil ha penger tilbake osv må man betale fakturaen først slik at den bedriften/butikken kan behandle saken og gi penger tilbake! Altså dersom du ikke vil betale for en vare, må du likevel gjøre det for DERETTER å kreve penger tilbake.. sånn er det bare....du kan jo ikke bare styre som du selv vil! du måtte jo ha ringt og snakket med de før du sendte noe i retur?..... synes absolutt ikke dette var svindel! Da må du nok slå opp det ordet i ordboken en gang til......... Det er sånn i samfunnet idag at man må forsikre seg om alt man gjør... sender du ting til nav, ja så må du be om stempel på når de mottok det sånn at du har ditt på det rene,... sender du en pakke i retur ja så be posten om en sikker kvittering, så har du ditt på det rene!! Man må alltid ta ansvar for å kunne bevise ting dersom det ikke går din vei... sånn er dessverre samfunnet bygget opp... ord holder sjelden!!
It's all about me Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Sender jeg tilbake før betalingsfristen på fakturaen har kjeg aldri betalt de, men fått en korrigert faktura i ettertid. Første gang jeg har hørt om å betale hele løpet først, for så å få pengene returnert.
It's all about me Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Sender jeg tilbake før betalingsfristen på fakturaen har kjeg aldri betalt de, men fått en korrigert faktura i ettertid. Første gang jeg har hørt om å betale hele løpet først, for så å få pengene returnert.
april2011mamma Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 man må jo gjerne forsikre se gda før man sender varer man har fått i posten MEN ikke betalt for.. da må man jo være så smart at man sikrer at man har bevis for at det er sendt inn... mange opererer faktisk slik at du ikke bare kan sende varer tilbake for så å ikke betale.. du må betale de og så eventuelt kreve tilbake... enkelt og greit..
april2011mamma Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 hvorfor skal en butikk stole på alle kundene som sier de har retunert varene?? da hadde de gått konkurs tilslutt da...
Kortslutning Skrevet 4. oktober 2011 #14 Skrevet 4. oktober 2011 Det er vel ditt valg å sende det uten sporingsnummer. Og nei, Posten Norge er IKKE pålitelige! Jeg har selv opplevd at pakker er borte, pakker har brukt 3 mnd fra en by til en annen osv. Og jeg sender alltid med sporing så jeg ser hvem som har skylden og kan kreve erstatning fra Posten. Synes at det er feil å henge de ut her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå