Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har tenkt å begynne å strikke lappeteppe til baby. Vi er prøvere, men synes det hadde vært gøy å ha en hobby mens vi går å venter på at det skal klaffe Derfor lurer jeg på hvilke farger som er fine og kjønnsnøytrale å bruke i et slikt teppe? Har tenkt å bruke 3 farger. Om det er noen som har tips til hvilken garntype som egner seg best til babyteppe så bare kom med det Bruktsformål er vognteppe. Hvilken stort skal det være da?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Hva med lysgrå, hvitt og beige? Kjempefint:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Hvitt går jo til både gutt og jente - og er jo kjempenøytralt! Brunt liker jeg også - og her kan du jo bruke ulike nyanser av brunt...men også spe i med hvitt... Det du må tenke på er jo hva du liker av farger i utgangspunktet! Noen er glade i "knæsje" farger - mens andre vil ha mer "sterile" farger... Hva liker du best? Har du tenkt på hva du skal bruke teppet til? Er det teppe til å pynte over dyne/sovepose i vogna? Eller skal det være teppe du tuller barnet inn i inne? Grønt er jo også en flott farge - denne er også fin med hvitt... Det letteste er jo om du går i en garnbutikk - og tester ut ulike kombinasjoner ;-) Få de til å foreslå litt for deg også.... Lykke til med valg av farger og med prøving <3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg personlig liker ikke tovede tepper siden de blir så tunge og tykke, men om du skal ha det må du bruke garn som er ubehandlet og går an å tove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå