Gå til innhold

Trenger strikketips :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å begynne å strikke lappeteppe til baby. Vi er prøvere, men synes det hadde vært gøy å ha en hobby mens vi går å venter på at det skal klaffe :)

Derfor lurer jeg på hvilke farger som er fine og kjønnsnøytrale å bruke i et slikt teppe? Har tenkt å bruke 3 farger. Om det er noen som har tips til hvilken garntype som egner seg best til babyteppe så bare kom med det :)

Bruktsformål er vognteppe. Hvilken stort skal det være da? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med lysgrå, hvitt og beige? Kjempefint:)

Skrevet

Hvitt går jo til både gutt og jente - og er jo kjempenøytralt!

Brunt liker jeg også - og her kan du jo bruke ulike nyanser av brunt...men også spe i med hvitt...

Det du må tenke på er jo hva du liker av farger i utgangspunktet! Noen er glade i "knæsje" farger - mens andre vil ha mer "sterile" farger... Hva liker du best?

Har du tenkt på hva du skal bruke teppet til? Er det teppe til å pynte over dyne/sovepose i vogna? Eller skal det være teppe du tuller barnet inn i inne?

Grønt er jo også en flott farge - denne er også fin med hvitt...

Det letteste er jo om du går i en garnbutikk - og tester ut ulike kombinasjoner ;-) Få de til å foreslå litt for deg også....

Lykke til med valg av farger og med prøving <3

Skrevet

Jeg personlig liker ikke tovede tepper siden de blir så tunge og tykke, men om du skal ha det må du bruke garn som er ubehandlet og går an å tove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...