Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 I morgen skal jeg på jobbintervju for en butikksjefstilling jeg har veldig, veldig lyst på. Har tidligere bare vært på intervjuer på "vanlige" stillinger, og regner med jeg sikkert får litt annerledes spørsmål denne gangen. Noen her som vet hva slags spørsmål jeg kan forvente, eller noen som har generelle tips til hvordan jeg kan imponere mest mulig?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Vet ikke hva slags spørsmål du kan forventer, men husk å sitt rett i stolen. Holdningen sier alt. Og hold øyekontakt når du prater med personen(ene). Mitt beste tips. Sikkert andre som har bedre tips.
Gjest Kira med trollunge og spire ♥ Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har endel jobbintervjuer, og dette er viktig for meg: - Å få et godt førsteinntrykk hvor kandidaten ser meg inn i øynene, håndhilser med en fast hånd og småprater på vei til møterommet. - At kandidaten har satt seg inn i hva stillingen innebærer, og gjerne at han/hun har noen spørsmål rundt arbeidsoppgavene. - At kandidaten har basiskunnskaper om firmaet, hva vi gjør og hvilke verdier vi har - At kandidaten svarer klart på alle spørsmål, men kan gjerne bruke litt tid på å finne riktige svar. Innøvde svar blir bare kunstig og rart. - At kandidaten passer inn i miljøet og teamet på jobben - At kandidaten har to eller flere referanser han/hun kan oppgi mot slutten av intervjuet. - At kandidaten ikke kun fokuserer på hvor mye man får i lønn og hvor lang ferie man kan få*s* Og du, ikke vær redd for å skryte av dine egne ferdigheter. Vi damer er altfor dårlige til å skryte av oss selv, ihvertfall i forhold til menn. Og når det kommer til lønn, så la intervjueren lede an. Ikke si at jeg forventer ditt og datt, men spør heller hva de kan tilby deg hvis spørsmål om lønn kommer opp. Masse lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Tusen takk for svar! Forslag til hva slags spørsmål jeg kan stille uten å virke altfor "uerfaren"? Som sagt, er en butikksjefstilling i en klesbutikk for jenter Flere med gode råd?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg jobber med blandt annet å ha intervjuer og opplæring på nye butikksjefer Denne jobben dreier seg om SALG. Når de spør deg om hva som er den viktigste oppgave, så må du svare å SELGE ha fokus på kr pr kunde og art pr kund Har du en normal stor butikk som oms for mellom 5 og 10mill i året, så kan du øke oms med iallefall 100tusen kr på mnd om du selger en pk sokker til halvparten av kundene som er innom i løpet av mnd. God service betyr også godt SALG Selg deg sjøl vær sikker og vis dem at dette er DIN jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå