Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 sånn som ting er nå,er landet korrupt...det er uendelig mye som er monopol i fra statens side,og når ting stormer som verst, jo ,da stikker de på ferie... pst skal granske seg selv???? !!!!!! åssen er det mulig?? nei...off....er drit lei Apepartiet nå asså...... det er uendelig mye å sette fingren på.....jeg orker ikke å skrive alt jeg vet om, men kanskje dere har no mere å tilføye??
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Godt jeg sitter i en dyp, god stol, for ellers så hadde jeg jo falt av stolen av latter. Du skal ha for at du er optimist, men realist, det er du ikke. Regjeringsskifte blir det nok, men ikke slik du ønsker deg. Opplegget er jo at SV jo blir for små til å komme inn på Stortinget, så de er jo uaktuelle for regjering av den grunn, men det gode rød-grønne samarbeidet vil nok fortsette, kanskje med et lite gult innslag.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 nope....dream on...det blir blått...kongeblått......
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Kongeblått, haha..... Ja, håper det skjer etter jeg er dø....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Håper alle detecsom vil stemme blått setter dere inn i hva det vil bety for oss valige lønnsmottakere. Mer vikariater Lengere arbeidsdager for overtid Sperre på sykepenger Mer karantenedager før ledighet. Minner om at Bondevik 2 sammen med høyre og FrP ville skrive om arbeidsmiljøloven sist. Den nye ville ikke bli hygGelig for oss med familier. Lavere skatt og billigere alkohol er ikke alt;)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 La oss si at det blir et regjeringsskifte om to år. Hvor store endringer ser du egentlig for deg at de får gjennomført? Det aller meste skal gjennom høringer, granskinger, utredelser, og for ikke å glemme avstemminger i Stortinget. Eller regner du med at du våkner dagen etter valget til rødvin på Rimi, null kringkastingsavgift, billig bensin og lavere skatt, samt at barnehagen blir konkurranseutsatt over helga?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 nei det er ikke alt.og det er 2 ting jeg driter i.men høyre har mye mere å gi enn det som er i dag, juger fra ende til annen...jeg blir fly f bare jeg tenker på den jævla regjeringa som flyter på sympatistemmer.....det må være en bitter smak.....har mange liv på samvittigheten der ja......
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 blir for dumt til at jeg gidder å svare på det....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 http://hdr.undp.org/en/statistics/ Vi er jo rangert som verdens beste land å bo i, så skjønner godt sytinga:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Så dette ble for dumt for en som sutrer om "apepartiet"...ja,ja...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 javel..hvorfor de dårlige veiene? hvorfor skakkjørte sykehus med milliard underskudd?? hvorfor dårlig med sykehjemsplasser??? +++++ vi bruker ikke penger,derfor er vi rangert til verdens beste land å bo i....ville jeg tru.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #12 Skrevet 3. oktober 2011 Håper Lysbakken blir SV-leder for da kommer hele det wannabeoverformynderipartiet til å komme laaaaangt under sperregrensa. SVerne skjønner ikke at de skyter seg selv i foten med å velge han til leder. Selv rødt kommer til å bli mer stuerent og få flere stemmer enn SV med overformynderi-og besserwisser Lysbakken bak roret. Ja, gleder meg til blått flertall om 2 år! Da får vi valgfriheten og selvbestemmelsesretten tilbake.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #13 Skrevet 3. oktober 2011 Har venninner som også sier det. men hvis du ser litt mer bak statistikken er ikke vi så gode. på innovasjon kommet vi relativt langt ned...greit de fleste kan lese men skolen har blitt veldig dårlig under denne regjeringen. de skulle fylle bassenget igjen det er ikke gjort i mitt fylke. denne regjeringa lovte å ikke øke skatter men har økt matmomsen fra 11% til 15% prosent nå. de skulle kvitte seg med fattigdommen med ett pengestrøk men med skattene de øker får mest utslag for de fattige. de vil bestemme hva vi får lov å gjøre hvordan vi bør leve våre liv og det blir bare verre. var for ap i første periode men nå virker det som om de kun vil ta og ta til vi folket sittet igjen med ingenting
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #14 Skrevet 3. oktober 2011 Det er egentlig veldig enkelt å forstå dette her, men jeg kan godt forklare det til deg - Grunnen til vi har dårlige veier: 1. Vi bor i et ganske kaldt land. Kalde land har lange vintrer - og lange vintrer fører ofte til det blir tele i bakken. Dette tåler ikke veier, og veiene blir dårlige (fort - i motsetning til varmere land) 2. Vi er et veldig langt land. Om vi bikker Norge på kartet, og legger det sørover, rekker det helt til Roma. Ikke minst er Norge et veldig fjellrikt land, men mange fjorder og andre "hindringer", som gjør at det blir vanskeligere å lage motorveiene de har i f.eks Sverige. Det vil altså si at vi har mange større utfordringer i geografien vår enn samtlige land i Europa. De dårlige sykehusene kommer nok av at vi er et veldig langstrakt land, og om alle skal ha nogenlunde samme tilbudene i landet, så blir det dessverre slik. Slik var det også under Bondevikregjeringen og Høyreregjeringen. Sykehjemsplasser er det behov for, ja.. og jeg gleder meg ikke til eldrebølgen kommer. Den utfordringen kommer til å bli et problem uansett hvem som styrer landet:) HDI rangerer ikke hvem som har mest på bok.. De baserer resultatene sine på BNP, helse, levestandard, levetid, arbeidsledighet m.m Som sagt. Vi har ett og annet å klage på.. (for mye vil ha mer), men vi har det jaggu ikke verst. Alle har til å dekke basisbehovene sine og mer til.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #16 Skrevet 3. oktober 2011 Tja... Hvor vil du jeg skal begynne? Det holder jo i grunnen med ett eneste argument: Oppbygginga av velferdsstaten.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #17 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg er også dritt lei. Dritt lei korrupsjon, feilslått integrering, feilslått asylpolitikk, åpne asylmottak, voldtekter, drap, ran, tigging, dårlige veier til tross for skyhøye avgifter, dritt lei venstrevridde aviser, sensurering og knebling av offentlig debatt... Aner ikke hva jeg skal stemme, da jeg ikke er enige med noen. Like på jordet alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #19 Skrevet 3. oktober 2011 Nå har de faktisk innrømt at de lager dårlige veier med vilje da...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #20 Skrevet 3. oktober 2011 Hvorfor er ikke velferdsstaten et godt nok alternativ? Hva har høyresiden bidratt med som er av like stor betydning for hele den norske befolkningen? Ikke en dritt!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #21 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg pleier å si følgende endten det gjelder rødt eller blått: EN POLITIKER ER ALLTID BEST I OPOSISJON
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #22 Skrevet 3. oktober 2011 Glemte å legge til forferdelig politikk når det gjelder sykehus og gamlehjem/sykehjem. Velferdsstaten er en fin ide, men ikke når halve jorden kommer her for å komme på trygd. Strengere grenser.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #23 Skrevet 3. oktober 2011 Er det virkelig riktig mener dere at en feks fra India kan komme hit på besøk til sin familie å få pensjon fra staten? Denne pensjonen ligger da også over det mange tusen nordmenn får som faktisk har jobbet og betalt skatt et helt liv. Er dette riktig?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #24 Skrevet 3. oktober 2011 Tror ikke indere er de som flyr ned grensene, så det var et teit eksempel..., men ja- de har blitt strengere med asylpolitikken. Flere blir sendt ut og flere blir sendt ut fortere.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #25 Skrevet 4. oktober 2011 Privatisering av helsetjenester, eldreomsorg og skoler skal vi være VELDIG forsiktig med. Klausul for det bør være at det er non-profittbedrifter/veldedige organisasjoner som står bak..Tenk om folk starter sykehus, bosenter og skoler for og bli RIK på det? Det er tross alt tjenester vi MÅ bruke, flere gang, hele livet.. Om norges rikeste investerer i et operasjonssykehus og behandlingshjem for noen krefttyper,- hvordan vil det da bli? De vil selvsagt kjøpe det beste utstyr og kjøpe de beste legene og forskeren på dette feltet. Offentlig helsetjeneste vil miste pasienter til private, da de ikke kan tilby nok lønn til de beste ansatte, og alle vil selvsagt også bli behandlet av de beste....Etterhvert vil man få det slik at det offentilge tilbud for akkurat disse sykdommene blir næremst ueksisterende,- og etter og ha kjørt det private sykehus på ræve i noen år, så kan de nå begynne og tjene penger, som eneste eller absolutt BESTE tilbyder av behandling av disse krefttyper, kan de nå skru OPP prisene på disse,-. og begynne og tjene penger....Det offentlige vil måtte heve egenandelene EKSTREMT for og kunne sende oss alle til disse privaste alternativ, eller man må passe på og ha ei forsikring hos et forsikringsselskap som samarbeider med disse sykehus.... Det samme vil skje med eldreomsorg og skoler. De private, med hensikt og tjene penger på sikt, vil kjøre med underskudd i noen år for og utkonkurrere de offentlige tilbud, når de står igjen som nærmest enetilvyder av en tjeneste de vet ALLE må benytte seg av en eller annen gang, så kan de selvsagt skru opp prisene...Man kan liksom ikke boikotte skolen, sykehjemmet eller kreftoperasjonene fordi man synes prisene er blitt for stive? SOm man lett kan med f.kes telefon, etter at telenor gav opp sitt monopol..... Det samme med strøm. Hvor lenge kan vi "stenge av strømmen" for og protestere mot et for dyrt strømmarked? Nei, vi er ganske avhengig av den, ergo vil prisene aldri kunne bli presset under en viss sum.... Transport og kollektivtilbud er en tjeneste man letter kan velge om man vil bruke eller ikke,- ergo kan det egne seg for privatisering,- noe man kanskje er for dårlig på....?? At Norge er korrupet er vel heller en overdrivelse. Det FINNES korrupte politikere, på samme måte som det finnes korrupte bedriftledere,- og -ansatte. Men i forhold til mange andre land, så tror jeg korrupsjonsnivået er meget lavt... At staten bestemmer for mye/har for mye makt, og griper for mye inn i privatlivene våre,-er liskom så fælt, helt til den dagen man sitter der, helt og hildent fullstendig ute av stand til og greie seg selv økonomisk, og kansje fysisk også.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå