Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Gutt på 2,5 år. Bruker str 6 i LIBERO bleier, bruker str 98 i klær, er rundt 90 cm høy, har mye dobbelhake, har valker på armer og lår, har stor mage. Vet ikke vekt helt nøyaktig, men tipper på rundt 17 kg Overvektig? Forøvrig fullammet til 7 mndrs alder.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Hallo, du beskriver min på 1.5. Unntaket er at han bruker 92 i bukser pga benlengden, og veier nok bittelite mindre.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 øhm, har HS sagt noe om str på ditt barn 22:04? Syntes det hørtes stort ut.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Hva er str 6? 13-20 eller hakket over? Min jente på 2 år og 8 mnd bruker også 98 i klær, tipper hun er rundt 90 cm, kanskje litt mer. TUNG synes jeg, til og med fireåringen i nabohuset er lettere å bære på enn henne! Min jente har kraftige lår, litt mage men ikke dobbelhake. Bare et rundt ansikt men det har vel de fleste barn.. Gutten din er sikkert ike overvektig HI spiser han normalt og rører seg aktivt? da er han normal..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 han spiser til overmot, alt som kommer i nærheten glupskes ned. Han er aktiv, men jeg ser jo at han er tykk.. Lurer bare på om han vil vokse det av seg, elelr om han kommer til å forbli stor? Han har alltid vært "fet" HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Er du bekymra går du til helsestasjonen og rådfører deg
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Min gutt er undervektig (blir fulgt opp) Han bruker 5 i bleier, han bruker str 92. Så å bruke str 6 og 98 tilsier ikke om ett barn er overvektig siden min gutt bruker str rett under. Men syns 17 kg høres litt mye ut spes når han bare er 90cm høy!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 98 er trangt da, og for langt. Ja, det er mye, tung som juling er han :/ Men hvordan har han blitt sånn?! Han får jo ikke brus eller godter, men spiser masse hvis han får fritt spillerom. Dette er ikke min sønn, men min nevø. Jeg vil ikke blande meg inn, men jeg synes han er stor, han er større enn min gutt som er året eldre i alt utenom lengden, der er de like. Barn er jo forskjellige, men jeg blir jo litt bekymret. Jeg og min søster va overvektige som tenåringer, og det var grusomt Men jeg tør ikke å spørre om hun har tatt opp dette med HS siden jeg vet at dette kan såre, derfor jeg spør her. Han er verdens herligste gutt Snill og blid hele tiden Er bare bekymra for vekta. HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Han er stor, men velproporsjonert. Har nok å ta i, men er frisk og raskt. Ser ikke overvektig ut, bare sund og frisk. Helsesøster ser han er stor, men ikke for stor. Skal på kontroll igjen om noen dager, så er veldig spent. Så opp på go-klump i ordboka så finner du gutten min )
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 Han høres herlig ut 22:04 Barn er jo forskjellige, og så lenge en ikke blir hemmet i hverdagen eller er i fare for sykdommer relatert til overvekt osv så kvitter det i grunn med hvor stort barnet er Det som kan være skummelt er jo andres barn bemerkninger etterhvert som de blir eldre Unger er slemme!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #12 Skrevet 3. oktober 2011 jenta mi var ei rund og god lita bolle til hun var mellom 2 og 3 år cirka. Nå er hun 4 og plutselig er hun under skjema (100 cm og 14 kg). Så lenge barnet ditt spiser sunn mat til daglig, er i aktivitet hver dag og dere begrenser godteri, saft, kjeks og slikt så er det ingen fare med han. Er de derimot store og tunge fordi de får usunn mat og mye saft og kjeks er det en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #13 Skrevet 3. oktober 2011 22:15 her Skjønner du bekymrer deg litt for vekten. Men det er bedre med enn litt for tykk gutt enn en for tynn!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #14 Skrevet 3. oktober 2011 ja, er enig i den! Har et annet barn i slekta som er radmager og alltid har vært det, så heller for mye enn for lite! Men er redd for mobbing hvis han forblir stor Godgutten i familien dette her, så alle ville tatt det svært tungt hvis han opplevde noe slikt! Vil ikke at noen barn skal gjennomgå det jeg gjennomgikk på barne og ung. skolen. Grusomt å ikke tørre å bli medi gymmen fordi man føler seg utledd HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #15 Skrevet 3. oktober 2011 jeg kjenner en 4 åring som må bruke str 7-8 år for å få på seg klærne. Da begynner jeg å tenke overvekt. Både fordi barnet er over den aldren hvor det er normalt å være lubben og fordi jeg vet at dette barnet ikke spiser seg lubben på sunn mat.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #16 Skrevet 3. oktober 2011 Min gutt er 2 år og 8 mnd. Han bruker 110/116 i klær, noen bukser i 104. Han har strekt seg masse i sommer og er 104 cm, ca 17,5 kg Han har fortsatt litt valker på overarmene og låra, og han er rund i kinna. På så små barn så kan man ikke snakke om overvekt. Somregel så er de som er runde som 2 åringer, vært runde hele veien og vokser av seg babyfettet, noen seinere enn andre. Det finnes selvsagt unntak med sykdom eller omsorgssvikt. Hater å tenke på at kanskje andre tenker sånn om barnet mitt. At folk følger med på hva vi gjør for å liksom ta meg på noe. "Jasså dem ser på film igjen idag ja, burde ikke han heller vært ute og lekt?" Is på en onsdag.. ikke rart han er rund!" Hater det!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #17 Skrevet 3. oktober 2011 Bekymrer meg ikke. Jeg var slik da jeg var på den alderen jeg også. Nå er jeg undervektig av natur. 22:04
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #18 Skrevet 3. oktober 2011 Helt som min gutt på 2,5 år. Ser på han som kompakt og stor men bekymrer meg ikke. Han er glad i mat men jeg har lært han å kjenne etter når magen blir mett, da må vi ikke spise mer. Så han får gå i fra tallerken når han føler seg mett. Tror det er viktig for han å lære siden han er glupsk og kanskje kan få problemer med vekten. Men ser egentlig på han som normalvektig. Han er litt høyere enn din gutt, ca 98 cm høy.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #19 Skrevet 3. oktober 2011 Det er nå en gang slik at når barna blir født så blir de plottet på høyde, lengde og hodeomkrets. Etter at det er utelukket at det er noe galt med hodeveksten, kutter de ut den plottinga. De fortsetter med å plotte vekt og høyde for å sjekke veksten, deriblandt for å kartlegge potensiell overvekt. Følger barna sin egen kurve for vekt og høyde så er ikke barnet overvektig, er det derimot raske forandringer på dette, så kan man begynne å vurdere kosthold og overvekt. Min gutt er mini, når han var født lå han på den nederste kurven, ved seksmåneders alderen stabiliserte han seg på den nederste tykke streken, og der ligger han enda. Venninna mi sitt barn ble født over den øverste streken, og han ligger der enda, følger sin egen kurve helt som han skal. Ikke noe i veien med noen av guttene, de er like gamle, men de ser på størrelsen ut som det er to år mellom de.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #20 Skrevet 4. oktober 2011 17 kg er mye til 90 cm ja. Har en gutt på litt over 4 år som veier 17 kg, men han er 106 cm lang. Datteren min på 88-89 cm veier 13 kg, og da er hun langt i fra tynn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå