Gå til innhold

Hvordan avvenne 3mnds baby å sovne kun med puppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips? Er redd denne avvenningen bare kommer til å bli vanskeligere med tiden..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen gode råd, men skulle svært gjerne hatt det selv. Sliter med det samme med min 3 mnd baby. Har blitt sånn pga andre "problemer" underveis. Er også redd for at jeg er låst inn i feil mønster :(

Skrevet

Åh litt godt å høre det er fler..:) Får håpe noen har noen gode råd til oss!

God kveld!

Skrevet

Har en 2 mnd gammel baby og for ca to uker siden prøvde jeg bare å legge han i vugga da han virket ferdig...han slapp... var litt grining men sovnet etter 5 - 10 min og har klart det siden..det funket hvertfall for meg

Skrevet

Alle babyer er forskjellig, men for meg virker det slik at de som "sovner av seg selv" gjerne har gjort det fra dag 1. De andre er det "umulig å skjemmer bort" frem til 3 mnd da det er både for tidlig og for sent å snu. Det for tidlig å avvenne før de er modne nok for en avvenningskur (ca 6 mnd), men da får de også mere vilje, kanskje tenner og noen økedøgn på det. Før du vet ordet av setter de eller reiser seg opp i senga og vill IKKE sovne uten pupp. Det jeg prøver å si er at det finnes ikke noe riktig tidspunkt for dette når du kan avvenne uten at det blir skrik og skrål. (Kanskje etter 8 mnd alder, for dit har vi ikke kommet enda;-))

Nå generaliserer jeg og Madolyn avvente ved 4 mnd hun kan sikkert fortelle om det.

Begynn uansett med å løsne puppen rett før han/hun sovner. Øv på dette tills de venner seg til at de ikke må ha puppen i munnen hele tiden.

Selv om de sovner på fanget og blir løftet over så kjenner de seg etterhvert igjen når de våkner i senga si, så de kan sove videre.

Finn andre måter å sovne på på dagtid, feks trille vogn, kjøre bil, skaff et bæretøy.

Det er også fordeler ved å amme i søvn, så det verste er kanskje at vi bruker masse energi på å føle oss misslykket. 1. Leggingen er raskt unnagjort og (de fleste kvelder) bare kos! Mere voksentid! 2. Du kan ha med babyen overallt og vite at du kan legge ham til for å sove på fanget ditt når dere er ute eller på besøk. 3. Du trenger ikke å vite om han er sulten eller trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...