Gå til innhold

pappaen med på barselhotellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere andre...har dere hatt pappaen sammen med dere de dagene dere er på barselhotellet? Vi venter nr 2, og jeg lurer på hvordan man pleier gjøre det...hvis man har familie som kan passe storesøsken, kunne det jo være fint å ha pappaen der sammen med meg og babyen? Hva er "vanlig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men da jeg fikk nr 1 flyttet jeg på hotellet sammen med pappaen dag 2. Jeg tok ks og kunne hadde problemer med å sitte så derfor var det godt at pappaen kunne være tilstede hele tiden. Oppe på avdelingen fikk han jo kun være i besøkstiden.

Med nr to så valgte jeg også barselhotellet dag 2:) Da hadde vi eldsten med oss:) Pappaen kjørte henne i barnehagen etter frokost også henta vi henne igjen i middagstider.

Veldig stas og få være på hotellet sammen med mamma, pappa og babyen:)!!

Bodde vell her ca en uke før vi reiste hjem.

Skrevet

Forrige gang overnattet pappaen sammen med meg den ene natta. Andre natta sov han hjemme. Denne gangen har vi en 3-åring fra før, og hun og pappaen kommer nok til å sove hjemme, og være med meg og babyen på dagtid. Regner med storesøster kommer til å være i barnehagen på formiddagen, tror det blir lange dager om hun skal være med oss på hotellrommet hele dagen. Hadde vi hatt familie i nærheten som hun kunne overnatte hos så skulle jeg gjerne hatt pappaen sammen med meg på barselhotellet, men det har vi dessverre ikke..

Skrevet

lurer på det samme selv, og hva vi skal velge.

Skrevet

ok, takk for svar! Trodde nesten det var helt vanlig at pappaen ble med, men ser jo at flere ikke gjør det slik av ymse årsaker. Vet slett ikke om vi vil klare å ordne oss med familiebarnevakt selv da de bor ganske langt unna. Forrige gang var jeg på barselavd hele tiden, så da var det ikke så aktuelt uansett. Nå er det altså det med barnevakten...kanskje jeg ikke orker å stresse med det. Pappa og storebror kan jo være med oss på dagtid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...