Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg må bare lufte meg litt her, er nå voksen med to små barn, og har hatt en vanskelig oppvekst. Først og fremst fordi mamma var opptatt med å gå på fest så ofte hun kunne, og å ha med seg forskkjellige menn hjem ( vi snakker en ny hver helg) derr vi hørte og så de hadde sex i stua. Ofte dro hun ut på natten når jeg og min bror lå å sov for å drikke med vennene sine. Vi var da 4-5 år dette fortsatte helt til jeg flyttet ut som 15 åring. Jeg gikk ofte i søvne og våknet ute i skoge eller ved hovedveien da folk i biler stoppet og vekte meg. Men nok om det. Når jeg flyttet ut eksprimenterte jeg en del med forskjkellige ting, men sluttet helt med et før jeg var 19. Broren min døde av narkotika. Nå i kveld når jeg snakkete med henne på telefonen presterte hun å si at jeg var et stritt barn og at hun derfeor måtte la meg gjøre som jeg ville når jeg var liten. Jeg føler hun prøver å fraskrive seg ansvaret og jeg ble skikkelig lei meg. ( hun lot oss gjøre hva vi ville når vi bodde hjemme også, sendte med oss sprit til fester og sånn.) Det jeg egentli vil med dette inlegget er å høre om det er min feil alt dette. Vi har egentli et greit forhold til daglig, men hun er fortsatt mye på fest og det er nesten så hun ikke kan komme i birsdagen til det ene barnet mitt fordi det krasjer med en fest. Er så skuffet over at hun ikke kan skjerpe seg og si unnskyld. Eller er det jeg som burde si det. Håper dere gidder å lese , og nei jeg er ikke ett troll . Hilsen meg
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 kjære deg,klart det ikke er din feil!!Det er din mor som skulle være den voksne og sette grenser. Kanskje det hjelper på hennes dårlige samvittighet og forklare det på den måten for seg selv, og gjerne få deg til å tro det samme.. Du har ingenting å si unnskyld for!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Nei, det er ikke din feil, det er aldri barna sin feil. Moren din forsøker lette sin egen samvittighet ved å gi deg skylden. Høres ut som hun har et rusproblem. Med det hører: selvopptatthet, at alt er alle andres feil og stadig prioritering av rus fremfor alt annet. Jobb med å distansere deg fra henne emosjonelt, slik at hun ikke har makt over deg.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Dette er ikke din feil Du har vært så uheldig å få en umoden mor uten forståelse for hva det vil si å være voksen og ansvarlig for et barn. Du har vokst opp i et dysfunksjonelt hjem. INGEN normale, oppegående mennesker gjør det din mor har gjort, og skylder på barnet sitt i tillegg. Dette ville jeg faktisk presisert for henne.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Som hun over skriver, det var din mor som skulle være den voksne. Tydeligvis er hun ikke blitt voksen enda. Hvis du var så problematisk som det hun påstår, så burde hun vært voksen nok til å håndtere det og søkt om avlasning, eller hjelp på annen måte. Synest det er ufattelig umodent av henne å skylde på deg. Så nei, det er er ikke din skyld.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Å kjære deg jeg for helt vondt inni meg!! Klart dette IKKE er din feil. Din mor prøver jo bare å lette sin egen samvittighet på DEG
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Tusen takk for alle svar. Blir litt usikker på meg selv i slike øyeblikk, noen ganger trenger man at noen andre ser på det med sine øyne. Jeg må legge til at moren min sikkert ikke har hatt det så lett selv, men det er noe jeg ikke orker ta på meg, jeg bare vet at jeg ALDRI skal gjøre noe sånt mot mine barn. Igjen tusen takk. Dette betydde mer enn dere tror.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Tusen takk for alle svar. Blir litt usikker på meg selv i slike øyeblikk, noen ganger trenger man at noen andre ser på det med sine øyne. Jeg må legge til at moren min sikkert ikke har hatt det så lett selv, men det er noe jeg ikke orker ta på meg, jeg bare vet at jeg ALDRI skal gjøre noe sånt mot mine barn. Igjen tusen takk. Dette betydde mer enn dere tror. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå