Gå til innhold

Ordne med barnevakt til liten baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å ta privatisteksamen i åtte fag til våren. Jeg vet det er mye, men har begynt å lese allerede nå og er ganske selvdisiplinert samt at jeg tar ting lett. Var vel heller ganske umotivert på videregående og har lyst til å forbedre sjansene mine til å komme inn på det studiet jeg drømmer om.

"Problemet" er bare det at jeg venter barn om en måned (blir alenemor). Altså jeg har en baby på ca. 7 mnd når jeg skal ta disse eksamenene. Jeg trenger da så klart barnevakt til h*n de dagene jeg skal opp i eksamen. 4 av eksamenene er skriftlige 5-timers eksamener og 4 er muntlige som hver tar ca. 1 time (inkl. forberedelsestiden).

Jeg har ingen jeg kjenner som kan sitte barnevakt på dagtid og tenker på å ta kontakt med f.eks. oslo barnevaktformidling eller lignende.

Men er dette litt uansvarlig? Å få noen jeg ikke kjenner helt til å sitte barnevakt for en så liten baby? Har ikke så veldig lyst til å utsette det å begynne å studere til høsten 2013 heller..

Og er det noen som vet hvor mye det koster for en barnevakt derfra på dagtid? På hjemmesiden så sto det bare at man avtaler dette med barnevakten. Jeg trenger barnevakt i toppen 32 timer (da har jeg god tid til å komme meg til og fra osv).

Kan forresten nevne at tre av eksamenene allerede har en fastsatt dato nå da det er det samme for hele Norge, resten av datoene får man vite 1.april. Da har jeg ca en måned på å ordne barnevakt. Burde jo gå greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det skal gå helt fint. Og det er ikke uansvarlig, er jo kun snakk om 4dager!

Men jeg tror jeg ville ordnet det slik at den samme barnevakten kom alle dagene, og kanskje noen ganger før og, kun sånn at de kan bli litt kjent.. Blir kanskej litt lettere for deg å la de ha babyen..

Skrevet

Det går nok helt sikkert greit;)

Det går jo også an å høre med eventuelt venninner, naboer du vet er hjemmeværende osv hvis du er usikker på en ukjent. Anbefaler deg også at den personen er sammen med deg og babyen litt på forhånd, slik at babyen kjenner personen og han/hun ser babyen sine rutiner. Kommer til å gå så bra;)

Skrevet

Å bruke et seriøst byrå for pass til babyen tror jeg går helt fint. Vær oppmerksom på at en liten baby tar sykt mye tid og krefter. Jeg ser kanskje for meg at 8 eksamener er litt vel ambisiøst med en så liten baby, men skal ikke si at du ikke får det til altså.. Om ønsket er sterkt nok er det kanskje mulig? Jeg er alene med to, hadde absolutt ikke orket å ta noen eksamen nå mens lille var baby. Da største var baby skulle jeg ha 2 eksamener på universitetet da han var 10 mnd ca, og det var faktisk max det jeg hadde mulighet til å gjennomføre. Var alene da også.

Hvor holder du til? Kanskje du treffer noen underveis som kan bidra med litt hjelp/ barnevakt? Kanskje jeg kan hjelpe? ;) Har du vært i kontakt med Amathea? Anbefaler fødselsforberedende kurs der på det sterkeste. Både pga all info og kontakter som er i samme situasjon.

Skrevet

har tatt 10 privatist eksamener med en 1 åring uten barnehage plass og i høygravid tilstand. mitt råd. vent. karakterene synker når en har annsvaret for barn.

Skrevet

Jeg holder på med studie nå og har en sønn på 2 mnd og det er ikke så lett som det høres ut. jeg tar og ting veldig lett har nesten aldri trengt å lese på noe, men etter jeg fødte har konsentrasjonen men og husken min blitt veldig dårlig. så ikke gap over for mye. Jeg er og alenemor og det har vært tungt de første mnd. Man vet jo aldri hva slags baby man får.

har du ikke noe familie å spør? Det ville jeg prøvd..siden det er så lenge til kan de sikkert få det til.

lykke til med studiene håper det går bra for deg

Skrevet

Karakterene synker når man har ansvar for barn??

i mitt tilfelle var det helt motsatt ihvertfall.... det stjal krefter, men ga pågangsmot og karakterende steg til sky's!

Stå på hi - så lenge du vet at dette er noe du vil, er jeg sikker på at du får det til!!! Barnevakt er ikke noe problem, det ordner du ;) ikke ha dårlig samvittighet ovenfor barnet, barnet kommer til å ha det greit og ha en ansvarlig, godkjent barnevakt :) Det er jo ikke snakk om over lengre tid! :)

Skrevet

Jeg ville ikke ha brukt barnevaktformidlingen. Jeg har jobbet for de og det er veldig lett å få jobb der og de sjekker ikke referanser så godt.

Men jeg kan hjelpe deg med barnevakt om du trenger det. Jeg bor i Oslo og har 2 gutter en på 4 og en på 3 mnd.

Send meg en PM om du vil :)

Skrevet

Min mor sluttet halveis i 1. gym, ble alenemor som 19-åring, leste til artium i 3 mndr efter jeg var født og tok alle eksamenene som privatist før jeg var 5 mndr gammel. Hun fikk bare 5'ere og 6'ere. Så alt er mulig.

Selv fikk jeg unge som bare skrek og aldri sov første 5 mndr, og klarte ikke lese avisen engang... Så alt kommer an på ungen du får tenker jeg. Men barnevakt i de tidsrommene du nevner kommer nok til å gå heeelt fint!

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg stiller gjerne opp om jeg er i nærheten av deg, hvor i landet bor du?

Skrevet

Herlighet, så hyggelige dere er "Mamma'n til Will og Ailo" og hønemor-28!

Jeg har sendt deg en PM Mamma'n til Will :)

Jeg bor i Oslo hønemor-28. Utrolig snilt av dere å tilby å hjelpe til, hadde vært flott å komme i kontakt med noen som man kan bytte litt tjenester som barnevakt evt :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...