Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har holdt på med kcal. telling i over 10 år nå. Det begynner å bli slitsomt. Jeg har pcos, å leser at jeg burde leve lavkarbo. Jeg er ikke overvektig, men kunne godt tenke meg å gå ned ca. 5 kilo. Men jeg vil ikke være i ketose. Men kutte ut brød, pasta, ris, knekkebrød og poteter. Skal jeg allikevel teller kcal.? I dag har jeg spist: Frokost: 2 kokte egg 1 banan etter trening Lunsj: Lavkarbo matmuffins og 2 stk. spekeskinke med litt ost Middag: Lavkarbo pizza Dessert: Litt krem med sukrin og kanel. Som regel spiser jeg mer grønnsaker, for pleier å spise stekte eller ovnsbakte grønnsaker med noe rent kjøtt til middag. Vet at jeg også burde styre unna banana, men kommer ikke til å være så streng. Vil jeg ødelegge for meg selv da? Har jeg spist greit i dag, eller for mye? Jeg er hvertfall mett! For første gang på kvelden når jeg slanker meg
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Mange vil si nei, du trenger ikke telle kalorier, men min erfaring er at det må man når det "verste fettet" er borte. Og hvis du bare har fem kg å ta av kan du neppe proppe i deg fet lavkarbomat og regne med at det raser av. Nå ser det ikke ut til at du har spist så mye fett i dag? Banan er ikke så lurt nei. Spiser du mye fett i forbindelse med lavkarbo og så kjører på med så mye karbo som det er i en banan etterpå så vil lavkarbo fungere som en fetekur. LCHF er ikke en kur du går "litt" på. Det er enten eller.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg spiser ikke så mye fett tror jeg. Det er osten, og ikke lettvariantene av creme fresh, kesam osv. Jeg steker maten i vita hjertego. Men LCHF, er det med ketose å hele pakka? Går det ikke an å leve lavkarbo, altså bare litt av kuren, så lenge man ikke spiser mye fett også? Kanskje jeg burde ta lett/magervariantene i tillegg da? Vanskelig dette.. Men magen min er i allefall mye bedre når jeg kutter ut hvitt mel og sukker. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Du kan fint leve med mindre fett og mer karbo og droppe sukker og hvitt mel, men da kalles det ikke lavkarbo. Karboredusert vil jeg kalle kostholdet ditt da. Fedon Lindberg er kongen av det kostholdet du ønsker deg! Les boken hans og sett deg inn i begrepet glykemisk indeks. Jeg er selv tilhenger av det kostholdet. Kroppen min trives dårlig med for mye stivelse, men orker ikke tylle i meg ubegrenset med fett og ister Hilsen første anonym
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Aha! Da skal jeg lese meg opp på det! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå