Gå til innhold

Hun utleverer datteren sin på facebook...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bekjent som skriver ting som jeg mener kan være belastende for barnet sitt på FB.

Jenta er førskolejente, og flere ganger har det kommer innlegg som : "Hun tisser seg ut til stadighet" eller

" Nå har hun begynt å bruke bleier igjen på dagtid, i en alder av 5,5 år"

"Bæsj i trusa igjen"

Etterfulgt av lange diskusjoner og hjertesukk under.

Jeg synes ikke det er greit å utlevere så intime detaljer om barna, særs ikke et så stort barn.

Jenta er helt frisk, og feiler ikke noe bortsett fra at hun sliter med å huske å gå på do.

Hva synes dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit nei! Stakkars 5 åring.

Skrevet

Har du kommenter det da?

Har selv et førskolebarn, og sist han hadde en ulykke ble han skikkelig flau. Jeg gjorde ikke noe ut av det nettopp av den grunn, å skrive det på Facebook hadde vært skikkelig ille for han.

Kan det være at mamman gjør henne nervøs som gjør at hun har så mye ulykker?

Stakkar jente.

Skrevet

hmm.. går ikke dette også under det barneloven sier er ulovlig? Er det ikke latterliggjøring?

Skrevet

Jeg synes du skal svare at dette er way to personel info på en av disse statsuene.

Klipp gjerne inn en paragraf eller to fra barneloven.

Fatter ikke at ingen prøver å beskytte barn i sånne situasjoner.

Skrevet

Nei, jeg har ikke kommentert det. Usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det egentlig, men hun får masse råd og kommentarer.

Vi er ikke close på noen måte, bare bekjente.

Skrevet

skirv noe stygt til han og si at dette er ikke greit å gjøre.

Skrevet

Du kan ikke skrive noe sånn som: "Uff, dette synes jeg ikke er noe for allmennheten å vite. Sørgelig å utlevere barnet sitt på den måten."

Skrevet

Hvis dere ikke er close på noen måte, bare bekjente blir det jo enklere å kommentere det. Da er det jo ikke noe vennskap å sette på risk.

Og hvis en begynner å si noe er det ofte flere som kaster seg på.

Jeg hadde skrevet noe sånt som at: "Tviler på at XXX synes det er så gøy at du utleverer henne på denne måten. Blir litt lei meg på hennes vegne."

Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke klart å la være å kommentere dette på en ordentlig måte. Dette er jo rett og slett forferdelig!!

Skrevet

Dette er IKKE greit.

Ifølge barneloven er det faktisk ikke lov heller. Sommeren 2010 trådte flere nye punkt inn i banreloven og det er ikke lov latterligjøre et barn.

Dette er faktisk såpass alvorlig at jeg hadde kontaktet helsesøster og bedt henne ta en prat med moren.

Skrevet

Print ut siden og send den til bv med en bekymringsmelding- anonymt selvfølgelig. Har også en venninne som gjorde noenlunde det samme. Flere meldte henne til bv og det ble litt av ett oppstyr, med tiltak i hjemmet osv.

Den damen var gal, og hun har bare fått barn for å kassere inn stønader fra nav og barnebidrag..

Skrevet

Dette er IKKE greit, og ikke lovlig tror jeg!

Selvom det stakkars barnet ikke kkan forsvare seg selv så har barn like mange rettigheter som oss voksne!!

Er det ingen som komenterer på det hun har skrevet og setter henne på plass eller får henne til å forstå at hun IKKE kan skrive slikt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...