Gå til innhold

Gi meg argumenter i mot ketolyse/lavbarbo!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke det, funker sikkert fint for mange.

Men ikke min mann som ikke greier å følge dietten.

Og nå begynner han igjen på dette.

Egg til frukost. 4 kyllingfilet til middag og en diger skål chips og kake til kvelds.

Og til dette tøyset må jeg lage spesialmat og bruke en formue i mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chips og kake hører vel ikke til i noen som helst diett...?

La ham som et minimum handle inn og tilberede selv.

Lavkarbo hjelper de fleste som klarer å følge dietten relativt raskt ned i vekt i begynnelsen. Men det er aldri bevist å ha bedre effekt enn andre (og billigere/sunnere) dietter over tid. Du vil treffe utrolig mange inne på dette og andre nettforum som er udelt for lavkarbo, grenser til en form for fanatisme spør du meg.

Er selv lege, og vet ikke om en eneste kollega som ville anbefalle det (med unntak av de som tjener seg søkkrike på populære, halvvitenskapelige bøker om emnet, og hardnakket påstår at de, i motsetning til alle andre, har sett lyset og kommer med løsningen på alle dine problemer i form av denne mirakelkuren...)

Skrevet

Hoved argumentet er at det er vanskelig å opprettholde i det lange løp, i hvertfall ketolysekur, og når den dagen kommer at man starter med karbo så legger kiloene på seg i rekordfart igjen.

Beste måten å slanke seg på er å spise variert, velge sunne alterntiver, minst 4måltider for dagen, ikke overspise, styre unna chips, snop og fastfood i hvertfall 6 dager i uka, spise moderat av det den ene dagen man bevilger seg litt kos.

Men først og fremst må man trene og være aktiv!!

Skrevet

potet,ris,pasta og brød skal UNNGÅES i en lavkarbodiett...

la han handle ,og lage alt selv, her i huset spaiser alle det som kommer på bordet, hvis ikke må de lage det selv, eller ikke spise i det hele tatt...

han er en barnslig liten tufs,spør du meg....om ikke han har 50 kilo han må kvitte seg med.

si at alt kommer tilbake,med mange +++++++

Skrevet

Chips og kake? Hahaha, da har han ikke mye peiling på hva ketolyse og lavkarbo består i.

Skrevet

Dyrt

Ikke bærekraftig kosthold med så mye annimalske produkter

Fare for tilstopping av blodårene pga mye og delevis usundt fett

Vektnedgangen blir omtrent som ved lavkalorislanking

De fleste sprekker så det synger hvis de når målvekten

Skrevet

Vansklig å oppretholde i sossiale sammenhenger

Skrevet

HI

Selvfølgelig vet han at chips og kake er forbudt.

Men han har selvdisiplinen til en død rotte.

Derfor gidder jeg ikke dette en gang til!

Han tror lavkarbo er genialt og starter med friskt mot med nye egg selv om han sprakk kvelden før, og kvelden før der, og der, og der igjen.

Skrevet

Ketolyse og lavkarbo er bra OG riktig for mange, men de må VILLE det og gjennomføre det 100%, hvis ikke virker det stikk motsatt.

Dropp innkjøp av chips og kake, det er det mest effektive mot chips- og kakespising.

Skrevet

Hvis du ikke klarer holde dietten virker den mot sin hensikt!

Om han skal gå på ketolysedietten må han venne kroppen til å forbrenne fett istedenfor karbohydrater, men så fort han sprekker og spiser karbohydrater vil kroppen foretrekke dette som brensel og fettet gjør da at han får i seg ALTFOR mange kalorier totalt og kan ende med å gå OPP i vekt.

Skal han på en LCHF-kur så kan han ikke sprekke, da ødelegger han forbrenningen sin helt. Enten må kroppen bruke fett som brensel eller karbohydrater, kroppen gjør ikke begge deler. Så om han velger å bruke fett som brensel KAN han ikke spise karbohydrater, ikke når de er lørdag, bursdag e.l. heller, da må han velge bort sukker og karbohydrater for resten av livet, orker han det?

Skal han la kroppen bruke karbohydrater som brensel (noe kroppen selv foretrekker) kan han ikke spise så mye fett, da blir totalen på kalori-inntaket for høyt.

Jeg vil påstå at det beste er en kombinasjon, ikke spise raske karbohydrater som sukker og hvitt hvetemel (altså mindre karbohydrater) og la de karb'ene man spiser være grove og langsomme. Spise normale mengder fett, og mye grønnsaker og frukt.

Om han i tillegg slenger på litt mosjon vil han garantert gå ned i vekt (ihvertfall om dere slutter handle inn kake og potetgull!).

Skrevet

Tja, vet ikke om dette argumentet går inn, men min legevenninne sier iallfall at ketolyse/lavkarbodietter fra et medisinsk synspunkt er (direkte sitert): "helt på trynet". ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...