Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Heldigvis bare en venninne som tilfeldigvis jobber i barnevernet da Tenker bare på hvor hysterisk redde mange her inne er for barnevernet, og hvor lite de mener det skal til før man blir fratatt barna sine... Jeg vet at min venninne, og mange med henne gjør en FANTASTISK jobb i denne forhatte etaten. Hun er ei jente som gjør jobben sin med masse varme og omsorg....litt motsatt av hva man får inntrykk av at mange her inne tror barnevernet opererer Hadde jeg trengt hjelp noen gang hadde jeg ikke nølt et øyeblikk med å ta kontakt med barnevernet for å få hjelp og støtte, for det er det de er til...ikke for å stjele barn og splitte familier.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har en venninne som er sosialsjef. Hun sier at hun synes forferdelig synd på mange barn som er nødt til å bli boende under forferdelige forhold, fordi det ikke er grunnlag nok til å hente dem ut. Hun sier det er feil å kalle etaten for Barnevernet. Foreldrene har et mye bedre vern enn barna, sier hun. Og at det skal ekstremt mye til før et barn blir fjernet. Selvfølgelig har jeg bare hennes ord for det, men det kan jo kanskje virke litt som motvekt til alle skremmeinnleggene her inne.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Ja de gjør nok mye bra.Har en i familien som har jobbet i 25 år i barnevernet.Vitner i rettsaker og skal være på barnevernet side.Men det har vært tilfeller hvor hun mener at de ikke gir folk en ordentlig kjangse ,før de tar barna.Så hennes erfaring er at de gjør feil de også..Er nok mange som er uheldige og har dårlige psykriatiske papirer på seg ,og blir dømt deretter,uten å noen kjangse..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 En som har jobbet lenge i Barnevernet fortjener ikke å ha venner. Ja, det mener jeg faktisk... jobber man der ei kort stund "for å se hvordan det er", greit nok. Men de som har jobbet der i 20 år har sett mange ting, og de vet hva det vil si å være lojale mot systemet. Selv om venninna di er hyggelig mot deg, tror du vel ikke hun er hyggelig mot dem som hun overtaler til krenkende hjelpetiltak, og truer med omsorgsovertagelse?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 fortjener ikke å ha venner? Hvilke grunnlag har du for å komme med disse rare uttalelsene? Virker som om du er ei som barnevernet har truet med omsorgsovertakelse.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg får med jevne mellomrom besøk av både barnevern og politi. Men det er et vennepar med de jobbene da
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Fortjener ikke å ha venner? Synes du høres en smule bitter ut. Min søster har jobbet i mange år i barnevernet og er nå leder der. I sitt fagmiljø begynner hun faktisk å bli en kjent, erfaren og anerkjent barnevernspedagog som mange, fra over hele landet, henvender seg til og hun har mange venner! Som hun er hyggelig mot også, ja tenk det! Selv om man jobber barnevernet så har man krav på et privatliv. Og det er ikke deres jobb å være hyggelig mot klienter, jobben går ut på å hjelpe barn som trenger det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Sikter ikke til deg HI, men syns det er mye snakk om barnevernet på disse sidene. Er det virkelig vanlig å få de på døren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå