Gå til innhold

Gode tips til soveløsninger for nyfødt på foreldrenes soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper dere damer kan hjelpe meg. Erfaringen etter nr 1 er at sprinkelseng blir for stor den første tiden - hun nektet plent å ligge der, og for å få henne til å sove endte vi med å legge henne i vognbagen, når vi klarte å unngå at hun bare sovnet oppå meg.

Derfor har jeg denne gangen tenkt å gå for noe mindre for å forsøke å finne den løsningen som gir mest og best søvn for oss alle denførste tiden knerten skal sove på vårt soverom. Men hva? Moseskurv? Bedside crib? Leandervugge? Hva er deres erfaringer med dette? Hva har fungert for dere?

Takknemmelig for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi laget et lite "rede" i sprinkelsenga av tepper og dyner :-) Det finnes jo også sånne reder som man kan ha mellom seg i senga. Babyen kan jo sovne i den og flyttes frem og tilbake ved amming etc.

Skrevet

Min første sov også i vognbagen den første tiden. Denne gangen går jeg for Leandervugge :)

Skrevet

Det finnes tykke sengekanter (som sprinkelbeskytter bare 5-10 cm brede) som man kan legge i sprinkelsengen og dermed få en koselig oval plass oppi der. Vi kjøpte det til nummer to og både han og nummer tre hadde disse i sengen til de var 6-7 mnd. De nyfødte har jeg dog alltid hatt i sengen hos meg, der har vi sovet best, kombinert med soving i vogn. Vogn på soverommet er undervurdert ;) Kan jo trille litt også, hvis baby er urolig.

Skrevet

Det er det jeg tenker på også - Leandervugge med ammemadrass i. Men noen jeg kjenner er veldig for Bedside Crib, jeg bare lurer på om man da får problem ifht at dette i praksis blir som å ha ham i sengen med oss - og dermed få tilvenningsproblemer ifht å komme over i "egen" seng.

HI

Skrevet

Jeg elsket min bedside crib! Ingen problemer med tilvenning etterpå. Eneste er at de er ganske dyre, og de kan ikke brukes så lenge.

Skrevet

Ok, hvor lenge brukte du den, og hva gikke du over til? Og ikke minst: Hvor fikk du kjøpt den?

HI

Skrevet

jeg bruker moseskurv til min på 10 uker..har ligget der siden fødsel. jeg klarer IKKE sove med barn ved siden av meg og det gjør ikke mannen heller. Så slik sover vi :)

Skrevet

Babydan 3 i en, vugge, vippestol og høystol

Skrevet

våre barn har ligget i vognbagen oppi sprinkelsenga de første ukene. etter det har de ligget helt fint i senga uten noe form for "et trangt og lunt lite rede".

Skrevet

Hvorfor i alle dager setter dere bagen i senga? Kan den ikke stå for seg selv, evt på understellet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...