Gå til innhold

Hvor usunn blir melka av godteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer min baby på 8 uker, og har fått kjempedilla på godteri. Potetgull, sjokolade og smågodt... Hvot usunn blir melka av at jeg spiser dette? Jeg spiser selvsagt også normal mat, i normal mengde og variasjon. Jeg tar også gravid/ammende vitaminer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melka blir nøyaktig lik, kan være du bare utligner kaloriforbruket i din egen kropp.

Det er ikke slik at melka blir rosa hvis du spiser mye syltetøy.

Skrevet

NOE går vel over i melka? Jeg mener... hvitløk gir jo smak på melka, sies det. Mange babyer liker melka bedre da. Andre ting man spiser gir baby vondt i magen. Da må jo noe fra godteri også gå over?

Skrevet

Lurer egentlig på det samme. Fullammer min 7 uker gamle baby og propper i meg alle søtsaker jeg kommer over!!

Noe må vel gå over i melka når babyen kan reagere på diverse matvarer som løk, kål etc.?

Skrevet

Hva med kunstig søtstoff? Går det over i melka?

Skrevet

usunn blir den nok ikke, men sjokolade bør du styre unna..

Skrevet

.. fordi mange babyer får mageknip av kakaopulveret. Men får ikke din det går det jo greit da..

Skrevet

Hoho, nå så jeg for meg en drøss med usikre førstegangsmødre som testa om det kom kakao ut av puppen etter sjokoladeinntak XD

Melka inneholder det samme uansett, men DU vil legge på deg. Det du IKKE skal gjøre når du ammer, er å slanke deg, for tæring av fettet frigjør giftstoffer som ligger i fettlagrene, og DET kan gå over i melka.

Ellers går det nok bra :) Brystmelk er forøvrig kjempesøtt uansett, inneholder masse sukker og fett, men det skal den jo for å gi barnet nok energi og vekststoffer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...