Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Vi har et vennepar som gjennomgår en bitter skilsmisse. Det er kvinnen i forholdet som var min venninne i utgangspunktet, så derfor har vi kun kontakt med henne etter bruddet. Hun er enormt bitter og klarer ikke å forholde seg til at han har etablert seg på nytt (noe han gjorde etter 3-4 mnd). Når de delte boet, fikk hun huset og han hytta, noe som var sårt for henne da hun visstnok (ga ikke så mye uttrykk for det da de var et par) er veldig knyttet til hytta. Så er saken at han har lagt hytta ut for salg! Jeg vet at hun ikke har noen mulighet for å kjøpe den og vi har lenge vært på jakt etter en hytte i det området. Det er svært sjelden at det kommer hytter til salgs ved sjøen her vi bor, så vi har så lyst å hive oss på budrunden. Men jeg vet jo at dette blir utrolig tungt for henne å godta, så da blir spørsmålet: Er jeg en drittdårlig venninne om vi kjøper hytta, eller bør hun "komme over det"? Jeg har egentlig en vond magefølelse og vet vel egentlig at det er noe man ikke bør......men vi har sååååå lyst på hytte før barna blir for store!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 synes ikke dere skal gjøre det før du evt har snakket med venninnen din...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Gjør det enkelt.. Spør henne om det. Den som ikke spør - får ikke svar.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg ville ikke kjøpt akkurat den hytta. Det hadde jeg ikke fått meg til å gjøre når ting er som de er.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Kan du ikke spørre henne hva hun syns da? Hvis dere kjøper den har hun jo kanskje mulighet for å komme på besøk i det minste. Blir den solgt til ukjente så er den jo "borte"....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Ai, så kinkig! Jeg vet ikke om jeg hadde kost meg så mye med hytta hvis jeg hadde "del i" det bitre oppgjøret som førte til salg... Uffnei, kan ikke tro at du kan gjøre det og beholde vennskapet iallefall..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Det er vel bedre at dere kjøper den og at hun kan bli med noen ganger/leie den litt, enn at helt ukjente kjøper den og hun aldri noen sinne får tilgang.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 kan jo hende hun hadde blitt veldig glad da? legg ut link?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Kan også oppstå konflikter da, hvis dere vil opp dit i samme påskeferie for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Men venninnen skal selvfølgelig ikke ha fri tilgang på den.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 Kanskje hun synes det er godt at hytta havner hos kjente, siden hun er så knyttet til den? Uansett så ville jeg ha nevnt det for henne før dere la inn bud, slik at hun hører det fra dere og ikke fra noen andre. Men om dere ønsker dere hytta så synes jeg ikke at hun skal ha noen rett til å stoppe dere. Og hvis HUN også er en god venninne så gjør hun ikke det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #12 Skrevet 3. oktober 2011 Personlig hadde jeg ALDRI i verden en gang vurdert å kjøpe den hytten. Hvordan ville du følt det om venninnen din kjøpte huset som deg og din mann en gang var lykkelige sammen i. Et hus der du har masse minner og dine barn har tatt sine første skritt.. Nei, tror ikkedu ville likt å sett din veninne og hennes mann lykkelige der inne da.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #13 Skrevet 3. oktober 2011 Det er klart at vi ikke legger inn bud uten å snakke med henne, men hun har forandret seg veldig etter bruddet, så jeg vet faktisk ikke hvordan hun ville reagert i det hele! Det kan være alt fra at det er helt i orden til at hun nekter å snakke med meg mer.... Huff, dette er vanskelig.... Men det heller nok mot at vi ikke legger inn bud, det er ikke vits å strø salt i såret.... Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå